emmahansen.reismee.nl

Week 15&16

Haai allemaal,

Maandag de 14e had ik in de avond, met de youthgroup, een kerstfeest. We deden allerlei spelletjes en zongen allemaal liedjes. Super gezellig!

Smile

Dinsdag, toen ik in de ochtend wakker werd van mijn wekker, realiseerde me ik dat ik inhet engels gedroomd had. Datwas echt supervreemd!Somsdenk ik ookengels, bijvoorbeeld op school; als ik dingen moet uitrekenen met wiskunde dan doe ik alles in het engels terwijl hetmisschien wel beter in het Nederlands gaat.Na school had ikweer de coockingclub, we hadden crème brûlée gemaakt. Dat was erg lekker na een lange dag school

Tongue Out

Op woensdag en donderdag had ik niks bijzonders op school, gewoon om half 8 naar school en om half 3 weer naar huis.

Op vrijdag in de middag kwamen mijn halbroertje en -zusje weer. In de avond gingen we met de hele familie naar de "international Potluck". Dat werd georganiseerd voor alle exchange studenten van mijn representative. Iedereen moest een gerecht maken uit zijn land. Ik had pannenkoeken gemaakt met poedersuiker.

Cool
De studenten van mijn representative komen overal vandaan; Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië, China, Thailand, Brazilië, Equador, Spanje en België. Er zijn twee meiden uit België; eentje uit het Franstalige gebied en de ander uit het Nederlandstalige gebied, waar ik dus Nederlands mee kan praten. Als ik met alle exchange studenten ben en ik praat met het Belgische meisjepraten wealtijd engels omdat we eigenlijk gewoon vergeten dat we allebei Nederlands kunnen praten en omdat we gewend zijn om Engels te praten.

Op zaterdag gingen we in de ochtend het huis versieren voor kerstmis. Mijn hostouders hebben hele dorpen aan antieke stene huisjes; een kerk, bioscoop, gemeentehuis, supermarkt en zelfs een starbucks! Je kan er lichtjes in doen zodat alle huisjes oplichten. Ook hebben we de kerstboom opgezet en allerlei andere kerstmispoppen die zingen in het huis gezet. Er is ook iemand langsgekomen om kerstlampjesaan de buitenkant van het huis op te hangen. Bijna elk huis in onze straat heeft kerstlampjes op het huis hangen. (Voor foto's, zie mijn fotoalbum.)

In de middag gingen we schaatsen in het park downtown.Het was weer even wennen om op schaatsen te staan... Haha.

Zondag om 11 uur gingen we met de familiefoto's maken met Santaclaus. In de middag ben ik met Mattia downtown gegaan en hebben we als avondeten sushi gegeten

Innocent
.

Dinsdag begon ik me niet lekker te voelen en ben ik daarom eerder van school naar huis gegaan. Vervolgens warenmijn broertje en zusje ook ziek dus waren we woensdag met zijn allen thuis...

Donderdag voelde ik me weer wat beter dus ging ik weer naar school. Het was die ochtend -10 graden Celsius!! Maar dat is nog niks want aankomende week wordt het -20...

Surprised

Vrijdag had ik een coockinglab met Fitness&Foods. We hadden quesedillas met kip en groenten gemaakt, erg lekker!

Zaterdag hadden we een ontbijt in Gonzaga Prep, de high school waar mijn hostvader naar toe ging toen hij jong was. Het was een soort reunie. Na het ontbijt ging ik met mijn hostmoeder en -zusje naar een kerstmusicalvan een middle school. Die avond ben ik met mijn hostmoeder naar een Gonzaga basketballgame geweest. We hebben het niet tot het einde gekeken, want daarna gingen we uiteten.

Smile

Zondag ging ik met mijn hostmoeder en -zusje naar een Prinsessenfeestje. Daar waren alle Disneyprinsessen wat mijn zusje helemaal geweldig vond! Vervolgens ging ik met mijn hostvader naar het huis van zijn ouders om de zonsondergang te filmen. Ik ben namelijk bezig met een kort filmpje voor film making:) Je hebt een zin van vijf woorden en bij elk woord moet je dan een shot hebben. Mijn zin is "Stay patient and trust your journey". Ik heb dit weekend al mijn 6 shots gefilmd dus nu is het alleen maar een kwestie van de film in elkaar zetten :)

Dit was waren mijn afgelopen 2 weken. Nu nog maar 1 week naar school en dan heb ik vakantie! In de vakantie gaan we met de hele familie van mijn hostvader naar het lakehouse:)

Ps: Zie mijn fotoalbum voor foto's!

Reacties

Reacties

Hetty

Blij dat je gelukkig niet lang ziek geweest bent.
Zal toch even wennen zijn aan deze "nieuwe, flink koudere" temperaturen.
Wat een geweldige ervaringen weer Emma.
En bijna heerlijk twee weken vakantie?
Geniet van alles maar lekker meisje. Liefs uit ZS

Kim

Dinsdag Sushi en woensdag ziek, euuh?? Haha, wat heb je weer veel leuke dingen gedaan. Zoals je het nu beschrijft is school daar gewoon onwijs leuk!

X

Esther

Lieve Em, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar aan de andere kant van de aardbol ;-)
Hadden we hier maar een beetje sneeuw, dat zou gezellig zijn zo in de decembermaand. Alvast fijne feestdagen en geniet van je vakantie straks! Dikke zoen, Esther X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active