emmahansen.reismee.nl

week 17&18&19 en Kerst, Oud&Nieuw

Hooi,

Dit wordt een blog van mijn afgelopen 3 weken in plaats van 2 weken omdat ik dan mijn laatste schoolweek voor de vakantieen de hele vakantie er in kan schrijven.

Op dinsdag de 13e had ik weer de cooking club. We hadden een soort wokgerecht (garnalen met groenten en noedels) gemaakt.

Woensdag na school moest ik voor een project van mijn film making de zonsondergang filmen, dus ben ik naar mijn hostmoeder haar werk gegaan met de bus. Ze had mede dag van tevoren verteld dat je de zonsondergang daar goed kan zien. Nadat ik alles gefilmdhad wat ik moest filmen, ben ik met mijn hostmoeder naar huis gereden. Die dag vroeg een vriendin van mij of ik met haar mee wilde gaan om te kijken naar een turnwedstrijdvan haar vriendin. We zijn samen gaan kijken en rond 9 uur zijn we naar huis gegaan.

Na school op donderdag moest ik voor een paar uur op mijn broertje en zusje passen.

Vrijdag de 16e was de laatste dag voor de vakantie dus hadden we, om 10 uur op school,een kerst con.Er werden allemaal leuke kerstdingen gedaan in de con. Wat hier erg populair is om te drinken met kerstis egg nog, een traditioneel drankje dat gemaakt is van melk, cream, suiker en geklopt ei. Ik heb het geprobeerd maar ik vond het niet zo heel lekker,haha. Tijdens de con werden er kinderen uit het publiek gehaald en moesten ze een soort estavette doen en dan zo veel mogelijk egg nog drinken...

Later op de dag hadden we met Fitness&Foods kerstkoekjes gemaakt.

Zaterdag ging ik naar downtown met Peer, hij is een exchange student uit Duitsland. Ik moest nog een paar laatste kerstcadeautjes kopen voor mijn familie. Om 7 uur in de avond moest ik oppassen op de buurkinderen.

Zondag hadden we een supriseparty voor mijn gastoma. In de ochtend moesten we allerlei dingen voorbereiden; schoonmaken, alle kinderspeelgoed naar beneden brengen en opruimen. Later op de dag kwam ook de catering met het eten en drinken. Alle gasten kwamen om 5 uur (er waren een stuk of 40 mensen)en een half uur later kwam mijn oma. Zij was er van overtuigd dat ze uiteten zou gaan met mijn opa. Ook was ze een beetje aan het klagen dat niemand naar haar huis was geweest voor haar verjaardag. Toen ze het huis binnenkwam riep iedereen "surprise", en haar gezicht klaarde helemaal op. Dat was echt zo leuk om te zien. Het feest van mijn oma was dus geslaagd:)

Op maandag ging ik met Laura, een exchange student uit Duitsland,naardowntown Spokane.

De volgende dag ging ikkijken naar een basketball game van Laura.Ze hadden helaas verloren. Na de game bleef ik bij haar slapen.

Woensdagochtend werd ik gevraagd door mijn buren om weer te komen oppassen, dus werd iklater op de ochtend door de hostvader van Laura thuis afgezet om eerst snel mijn koffers in te pakken (we zouden die avond naar het lakehouse gaan) en vervolgens door te gaan naar mijnoppasadres. Nadat ik terugkwam van het oppassen vertrok ik met mijn hostbroertje, zusje, opaen vader naar het lakehouse. Mijn moeder zou (met mijn jongere broertje en zusje)later komen omdat ze de rest van de week nog moest werken. We kwamen ongeveer om 8 uur 's avondsin het lakehouse aan. De zus van mijn vader, met haar zoontje en man, en de broer van mijn vader, met zijn zoontje en vrouw, waren er al.

Op donderdag ging ik met mijn oudere broertje en zusje op het lake lopen. Het is echt super gaaf want er ligt super veel sneeuw en een deel van het lake is bevroren dus konden we er gewoon op lopen :) Het lakehouse is trouwens nóg meer versierd met kerstversieringen dan ons huis! Dat maakt het veel gezelliger

Smile

Vrijdag kwam de andere broer van mijn hostvader met zijn vrouw en kinderen; 3 jongens en een meisje. (De familie die 1 straat verder van Bill Gates wonen). Een heel huis vol dus!In de avond aten we lasagne. Na het eten gingen we met de hele familie karaoke zingen, dat was echt super grappig. In de avond is mijn moeder met mijn kleinere broertje en zusjeook naar het lakehouse gekomen.

Zaterdagochtend had ik even geskyped met mijn ouders omdat het in Nederland al kerstavond was. Het was wel leuk om de hele familie weer te zien. Vervolgens ging ik met mijn hostmoeder en zusje naar de supermarkt om de laatste inkopen te doen voor kerstavond. Toen we terugkwamen ging ik samen met mijn oudere broertje en zusje sleeën in de achtertuin van de buren. Zij hebben een heel parcour in de sneeuw gemaakt waar je met je slee af kan, echt super cool! Na het sleeën, ben ik me gaan klaarmaken voor hetdiner. We aten krab. Na het eten mochten we allemaal 1 cadeautje alvast uitpakken voorEerste Kerstdag. Het waren allemaal pyjama's. De bedoeling was dan dat iedereen hun pyjama aan zou doen op Eerste Kerstdag. In de avond hadden we onze stocking opgehangen in de hoop dat Santa er wat in zou doen. Iedereen heeft zijn eigen stocking met zijn eigen naam erop. Kerst wordt hier echt heel groot gevierd!! Ze hebben hier ook "Elf on the shelf"; dat is een elf die dan ergens in huis zit, meestal op een shelf(wat het woord al zegt),en alles wat je doet aan Santa verteld. Daar gelooft kleine kinderendus echt heilig in. In plaats van dat je in Nederland zegt dat zwarte piet je in de gaten houdt of je lief bent geweest, doet hier de "elf on the shelf" dat dus.

Zondagochtend was het dan zo ver:Eerste Kerstdag. Iedereen kwam in hun pyjama's om 9 uur, ja 9 uur want we konden allemaal niet wachten voor onze cadeautjes ;), naar de woonkamer. Het ontbijt was een soort buffet, je kon tussendoor eten pakken. Het uitpakken van de cadeautjes duurde tot 11 uur! Ik had super leuke cadeautjes gekregen;een pyjama, een alexadot (een speaker waar je tegen kan praten om te zeggen wat voormuziek ze moet draaien, je kan haar ook alles vragen), een polaroid camera,sieraden, een sjaal, parfum, snoep, fuzzy socks, een kledingcadeaubonen een cadeaubon voor een soort makeover. Zelf had ik mijn hostouders een cadeaubon voor een restaurant gegeven en aan alde restvan mijn familie, Hollandse klompmagneetjes.Mijn broertje en zusje kregen een mini achtbaan, waar je het karretje zelf omhoog moet duwen en vervolgens kan je dan naar beneden rijden. Om 12 uur ging ik mijn oma helpen met het tafel dekken voor het diner in de avond. Later in de middag mocht ik proberen te schieten met een gun van mijn oom, dat was zo cool! Elke keer als je schoot, werd je door de kracht gewoon een stukje achteruit geduwd. Na het schieten ging ik douchen en klaarmaken voor de kerstdienst in de kerk. Als we in het lakehouse zijn, gaan we altijd naar de kerk. Ook met Kerst dus. Na de kerk, wanneer wemet de hele familieweer terug thuis waren, hadden we het kerstdiner. We aten vooraf een soep en als hoofdgerechtprime rib, saladeenaardappelpurree. Na het eten had mijn oudere zusje een quiz gemaakt die we vervolgens gingen spelen. Na de quiz ging ik naar bed.

De volgende dag was het in Nederland tweede kerstdag, maar dat bestaat hier niet. Dus wij gingen het huis eigenlijk een soort van schoon maken. Verder was het ook een dag waar we rustig aan deden.

Op dinsdag reden we met een overvolle auto (al de 5 kinderen, mijn ouders en alle cadeaus) terug naar huis. Thuis aangekomen, werden mijn oudere broertje en zusje alweer opgehaald door hun moeder. De rest van de dag was eigenlijk meer een opruim- en ook een soort rustdag.

Op woensdag werd ik om 3 uur 's middags opgehaald door 2 meidenvan mijn knitting club. We gingen naar een winkel om wol te kopen. Ik had eigenlijk niks gekocht, maar ik kreeg allemaal wol van hun (die zij niet meer wilden). Het was erg gezellig. Achteraf hadden we nog ergens wat gegeten.

Donderdag had ik met Laura afgesproken om te gaan schaatsen downtown. Het was wel weer even wennen om op schaatsen te staan... Laura bleef die avond bij mij slapen. De volgende dag gingen we weer schaatsen maar deze keer kwamen er ook 2 jongens (waaronder Peer) en een ander meisje mee. Dat was super gezellig! Vrijdag in de avond waren mijn 2 oudere broertje en zusje er weer.

Zaterdag, op oudjaarsdag, ging ik in om 11 uur in de ochtend met mijn hostvader en mijn oudere broertje en zusje naar Starwars: Rogue 1. Ik ben niet echt een Starwars fan, maar dit vond ik op zich wel leuk. In de avond zou ik met de jongens en Laura oud&nieuw gaan vieren downtown. Om 7 uur pikten we Laura op en werdenwe afgezet in downtown. Toen de jongens er ook waren, gingen we wat drinken bij Starbucks en vervolgens zijn we weer gaan schaatsen. Een half uur voordat het nieuwe jaar begon, hebben we onze skates uitgetrokken en zijn we naar het park, waar het vuurwerk zou zijn, gelopen. Om 12 uur begon het vuurwerk, wat mij eigenlijk best tegenviel... Maar het was een leuke avond, dus dat deed er niet zo toe. Om 1 uur middernacht werden we opgehaald en thuis afgezet.

De volgende ochtend hebben we lang geslapen. Rond 2 uur hebben we Laura thuis afgezet en ben ik met mijn moeder nog even boodschappen gaan doen.

Morgen (maandag) heb ik vrij en daarna begint school weer. Ik heb er weer zin in om naar school te gaan! Alleen niet zo voor engels want in die les moet ik gaan speechen...

Undecided

Ps: Zie mijn fotoalbum voor foto's!

Reacties

Reacties

Lia

Lieve Emma, bedankt voor je mooie verhalen. Wij hebben kerst met de familie van Simon en mijn familie gevierd. Voor ons de eerste keer zonder onze moeder en oma. Oud en nieuw hebben we met vrienden en familie gevierd bij ons thuis, we hadden 35 man in en om het huis lopen. Er is weer genoeg vuurwerk afgestoken en 2017 zijn we met een klein groepje met een nieuwjaarsduik gestart in de Noorderplas. Mees had dag verzonnen. Ik heb voor chocolademelk gezorgd. De duik heb ik aan anderen overgelaten,

Wij wensen jou bij jouw hostfamilie nog veel bijzondere en mooie momenten toe en voor ons nog veel mooie verhalen.

Xxx

Kim

Hi Emma,
Als je zo jouw Kerst omschrijft, echt wow (!), dan wil je daar gewoon bij zijn geweest. Het klinkt echt geweldig!! En haha ook leuk dat je gewoon een Duitse vriend genaamd Peer hebt, wie had dat kunnen bedenken aan het begin van 2016 ;).
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active