emmahansen.reismee.nl

Week 20&21

Hoi allemaal,

De afgelopen 2 weken zijn weer voorbij gevlogen alsof het niks was!

De maandag na mijn vakantie (2 januari) had ik vrij dus dat werd eigenlijk een dag waarop ik vrij weinig heb gedaan om bij te komen van Oud & Nieuw en om weer voor te bereiden op school, waar ik ook weer veel zin in had!

Dinsdag begon school weer. Het was leuk om iedereen weer te zien en te horen wat ze allemaal in de vakantie hadden gedaan. Na school had ik geen cooking club, helaas, omdat de leraar op vakantie was. In de avond ben ik naar een basketball game van mijn school gegaan. Dat is echt zo leuk! Je zit dan in de "student section", dat is een plek op de tribune waar alle studenten van Ferris (mijn high school) zitten en waar de cheerleaders staan te dansen. De energie is goed te voelen. De cheerleaders hebben dan allemaal een soort van liedjes waar ze op dansen en waar alle studenten hard op mee zingen.

Op vrijdag, na school, ging ik samen met een vriendin naar Shopko (dat is een soort Target) want ik moest nog een cadeautje halen voor een vriendindie die dag haar verjaardag vierde. Nadatwe een cadeautje gehaald hadden, had ze mij thuis afgezet (ze heeft een auto). Dat is welecht iets wat opvalt op school, bijna iedereen die 16is, heeft een auto. Dus wanneer je vrienden hebt die 16 of ouder zijn, is dat heel chil

Cool
In de avond had ik de verjaardag van een vriendin, we gingen bowlen.Ik heb een super leuke avond gehad!

De volgende ochtend ging ik met mijn hostmoederboodschappen doen. Vervolgens ging ik rond eenuur of 1 downtown met 2 vriendinnen. Dat was erg gezellig!

Zondagochtend had ik een verjaardag van een zoontje van vrienden van mijn hostouders. Het was weer zo'n typisch Amerikaanse verjaardag; alles op z'n "groots". Nadat de verjaardag voorbij was, ging ik samen met mijn hostmoeder en een vriendin van haar ergens lunchen. In de avond ben ik met een vriend naar de film, Lion, geweest. Het is een film over een jongen die verdwaald raakt (hij stapt een trein in en valtin slaap) in India en vervolgens geadopteerd wordt. Wanneer hij ouder is, wilt hij uitzoeken wie zijn biologische moeder is. Echt een aanrader!!

Maandag had ik een snow day, vrij van school, omdat het te gevaarlijk was om op de wegen te rijden vanwege de sneeuw en ijs. Die maandag heb ik eigenlijk de hele dag zo'n beetje in mij pyjama gezeten en niks gedaan. Dat was op zich wel fijn omdat ik op zondag best wel laat was gaan slapen en ik was erg moe. Wat ook wel leuk was, was dat op deze dag 49 van de 50 staten sneeuw hadden. Het is de afgelopen weken echt koud geweest met soms weltemperaturen van -20 graden Celsius! Iets waar ik aan het begin wel even aan moest wennen, haha. Op dit moment is het ongeveer rond nul graden wat echt als "warm" aanvoelt.

De volgende dag had ik choir in mijn lunch. Ik wil namelijk in het 2e semester meedoen in het schoolkoor. Het was zo gaaf! In het koor zitten denk ik ongeveer 40/50 leerlingen die dan opgesplitst worden in3 verschillende groepen; 1 groep met jongens die dus laag zingen, 1 groep met meiden die hoog zingen en een groep met meiden die op normale toonhoogte zingen. Hetklinkt zo mooi omze allemaal samen te horen zingen!

https://www.youtube.com/watch?v=_oTWOJ6GvBU Hier een linkje naar een youtube video waar je het choir in hoort zingen. (kopieer de link ipv er op klikken).

In de avond ging ik samen met mijn ouders en broertje en zusje naar een Gonzaga basketball game. Het was weer echt geweldig om te zien! Alleen alle studenten waren er niet vanwege de vakantie dus was het een stuk rustiger in het stadion.

In de high school van Gonzaga, G-prep, was tijdens een basketball game een filmpje gemaakt van een scheidsrechter (diedreigt te vallen en dan een soort koprol maakt en vervolgens weer verder gaat met scheidrechten)die nu helemaal viral gaat op instagram. En dat is dus in Spokane.

Cool
https://www.instagram.com/p/BPVSRPJAsnf/?taken-by=insta_comedy(kopieer de link ipv er op klikken).

Vrijdag op school hadden we een con voor Martin Luther King day. Het was deze keer niet een con in de gymzaal, nee, het was in con in de auditorium. Verschillende leerlingen gingen speechen en we hadden ook een stilte. Dit soort dingen vind ik heel mooi aan Amerika, de trots op hun land laten ze overal blijken. Met de basketball games waar ik met de familie naartoe ga, zingen ze altijd van tevoren het volkslied en soms zetten militairenook de vlag neer. Op school, meestal in het 2e lesuur, moeten we altijd de Pledge of Allegiance opzeggen; staand, met een hand op je hard, richting de Amerikaanse vlag. In elk klaslokaal hangteen Amerikaanse vlag.

In de avondging ik kijken bijeen basketball game, wat ook weer heel leuk was. Na de game moest ik wachten op mijn hostmoeder om me op te halen. Toen ik stond te wachten, raakte ik aan de praat met een van de cheerleaders. Ze is, net als ik, een senior en echt super aardig! Uiteindelijk hebben we elkaars nummers uitgewisseld.

Zaterdag, een grote dag want de Seahawks hadden een football game! De seahawks is hèt football team van Seattle, en dus het football team van Washington state. Zo'n wedstrijd kan echt heel lang duren. Een gemiddelde football game kan wel 2,5 duren, omdat de klok (als de bal uit is) op pauze wordt gezet. Als het gelijk spel is aan het einde moeten ze dus nog 15 minuten langer spelen, dat sudden death wordt genoemd; wie het eerste scoort wint. Ik word steeds beter met het begrijpen van football wedstrijden. Het is hier echt net zo populair als voetbal in Nederland.De Seahawks hadden uiteindelijk verloren...

Op zondagben ik met2 vriendinnen naar de mall geweest. Deze mallis echt een typisch Amerikaanse mall; Hollister, Forever 21, American eagle, Old Navy,Victoria's Secret, Aeropastale, H&M (ik had echt totaal niet verwacht dat ze hier een H&M zouden hebben),Macy's,Vans, en nog veel meer winkels. Ook hebbenze daareen grotefoodcourt waar je van alles kaneten. Dit is mijnfavoriete mall in Spokane vanwege de vele vershillende winkels, maar helaas is het anderhalf uur met de bus, dus dat is wat minder...

Ik heb weer een leuke 2 weken achter de rug gehad. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin!

Ps: zie mijn fotoalbum voor foto's :)

Reacties

Reacties

Isabelle

Ik heb het filmpje van het koor gezien. Heel erg mooi, geweldig dat je daaraan mee gaat doen Emma!! Ik hoop ook op een filmpje ervan als jij er tussen staat. xxx

lia

Hoi emma,
Dank je voor weer een leuk verhaal. Gaaf dat je mee gaat doen in het koor, dat is zeker een bijzondere ervaring.
Wij zijn weer allemaal begonnen met school en ons werk. Veel mensen hebben hier last van een flinke griepepidemie. Simon en Elles hadden het flink te pakken, wij hopen er geen last van te hebben.
Sam heeft er vorige week voor gezorgd dat er 4 jongens zijn aangehouden vanwege het vernielen van auto's in de dorpsstraat. Hij lag in bed en hoorde veel geschreeuw. toen hij uit het raam keek zag hij een stel jongens de spiegel eraf trappen van de auto van zijn vriendin. Hij is erachteraan gereden met de auto en heeft ze vlakbij Bruna staande gehouden. Het waren jonge jongens die erg schrokken van zo'n grote meneer. "Sorry meneer, we zullen het niet meer doen". Toen Sam geen naam kreeg heeft hij de politie gebeld en die heeft vier jongens meegenomen en ze een nachtje in de cel gezet. Dat zal verder afgehandeld worden door de officier van justitie. Een paar dagen later stond er een heel stuk in de krant. Sam werd niet genoemd, ze spraken over "de melder".
Ze hadden bij 14 auto's spiegels eraf getrapt, dus de politie was erg blij met Sam.
Een goede start van het nieuwe jaar 'boevenvangen"!!

blijf lekker genieten en tot je volgende verhaal.
lieve groet lia

Martijn

Hoi nicht, jij hebt het zo naar je zin,dat ik me afvraag of je überhaupt nog terug komt???? Geniet er maar van????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active