emmahansen.reismee.nl

Week 24&25 & RUBBER CHICKEN

Heeyy,

Je zal nu zeker wel denken; Rubber chicken??? Wat is dat; een rubbere kip? Ja, het gaat uiteindelijk allemaal om zo'n rubbere kip waar honden graag achteraan rennen en als je er inknijpt zo'n hard geluid maakt. Het gáát allemaal om de rubbere kip, maar het is dus een basketball game tussen de 2 grootste rivals op de South Hill, hetzelfde verhaal als met "The king of the hill", maar dit is nog groter en veel belangrijker om dit te winnen.

De week van 30 januari was het dus spiritweek voor de Rubber Chicken; maandag was het America day. Maandag zou het eigenlijk een snow day zijn maar omdat we een andere dag al vrij haddenbmoesten we deze dag dus naar school. Op school hadden we weer een lock downdrill (een oefening voor als er iemand met een gun de school binnenloopt). Alle deuren van elk lokaal gaan op slot, gordijnen naar beneden, iedereen moet doodstil zijn en je moet in de kleinste ruimte van het lokaal gaan zitten (als dat mogelijk is). Best wel raar dat ze dat hier voor moeten oefenen terwijl we daar in Nederland niet eens aan hoeven te denken omdat we in Nederland dus geen wapens hebben.

Dinsdag was het Twin Tuesday. Ik had niet echt een plan om wat aan te doen, maar toen ik op school aankwam bleek dat ik en een vriendin ongeveer hetzelfde aanhadden. Dus dat was wel grappig. Later op de dag hadden we een con voor de Rubber Chicken. Het was meer een soort peptalk en de cheerleaders leerden ons ook nog een aantal cheers. Ook kwamen alle basketbal spelers in de gym om hun basketbal skills te laten zien. Dit was puur een voorbereiding en "opwarming" voor de Rubber Chicken. Na school had ik nog de cooking club.

Woensdag moesten we het witte shirt voor de Rubber Chicken dragen. Je kon voor de Rubber Chicken 2 T-shirts kopen; een witte met de tekst "you wish you were a saxon" er op. Saxon is een soort kreet; ze noemen hier de leerlingen in Ferris "saxons" en je gebruikt dat woord vaak bij wedstrijden van onze school. De leerlingen van LC bijvoorbeeld (een andere high school in Spokane) worden tigers genoemd. Bij het witte T-shirt kon je ook een rood t-shirt kopen met de tekst "The fast and the Ferris" er op. Het thema van de Rubber Chicken bij ons op school was dus "The fast and the Ferris" (ipv the fast and the furious). Op deze dag had mijn broertje een operatie aan zijn voet waardoor hij voor 3 weken niet mocht lopen.

Op donderdag was het de grote dag; DE wedstrijd die zou bepalen wie de Rubber Chicken zou winnen en wie dus alle eer krijgt. Deze dag droeg iedereen het rode t-shirt. Tijdens wiskunde was er een jongen die voor mij "chicken in a biscuit" had gebracht. Hij had mij een paar dagen van tevoren gevraagd of ik dat kende en toen ik hem heel verbaasd aan zat te kijken had hij mij beloofd om het mij een keer te laten proeven. Ik verwachtte echt dat ik een krekker kreeg met gebraden kip maar dat was dus totaal niet het geval; het waren krekkers met een kip smaak met cheddar cheese er op. Ik vond de krekkers echt super lekker! De cheddar cheese vond ik echt totaal niet lekker. Ik hou zowiezo al niet van cheddar cheese, haha. In de avond was het dus zo ver; De Rubber Chicken. De game was downtown in de Spokane arena, een arena met 2 ringen. We moesten het rode t-shirt over het wittet-shirt dragen. De cheerleaders droegen allemaal een rood jurkje met een racevlag patroon er op. Een groot aantal senior jongens hielpen de cheerleaders en droegen vlaggen van de ene naar de andere kant van het stadion. Alle jongens hadden hun haar voor de helft afgeschoren, staartjes ingedaan en dan de restweggeschoren (1 van de jongens had zelfs zijn haar geschoren als een priester, kaal boven op zijn hoofd en een rand haar om zijn hoofd en een ander had alleen zijn scheiding er af geschoren...), voor een deel geverfd haar, vlechtjes en noem maar op. Ook droegen de jongens allemaal dezelfde kleren. Voordat de wedstrijd begon, werden alle spelers eerst aangekondigd; een aantal mensen uit het publiek maken dan een soort tunnel waar de spelers, wanneer hun naam genoemd wordt, doorheen rennen. Vervolgens begon de wedstrijd; eerst de meidenteams tegen elkaar (helaas hadden we deze verloren) en vervolgens de jongensteams. Wij hadden voor een lange tijd een hele grote voorsprong, maar na een tijdje stonden we gelijk en op een gegeven moment stonden we zelfs achter! Toen werd het weer gelijkspel, het was echt zo spannend! Tijdens de game werden er ook allemaal "props" uitgedeeld; pionnetjes om te gebruiken als hoed of je kon er doorheen schreeuwen, een racevlag, 2 aan elkaar geplakte bordjes waarvan de ene kant rood was en de andere kant groen, als wij dan de bal hadden, hielden we de groene kant omhoog en als LC de bal had, hielden we de rode kant omhoog. Verder hadden we net zoals de cheerleaders pompoms om mee te zwaaien en een rode cup, waar aan de onderkant een gat in zit waar je je zaklamp van je telefoon door moest schijnen. De cheerleaders zeiden elke keer welke "prop" we met het hele publiek gingen doen. In de pauze was er een optreden van de danceteams van beide scholen. Het danceteam van LC is echt super goed, ze winnen bijna elk jaar de Washington state kampioenschap! In de laatste minuut stond het spel gelijk, met alleen nog 30 seconden te gaan stonden we met 1 punt achter. In de laatste 10 seconden scoorde Ferris een goal die drie punten waard is! Het hele Ferris gedeelte ging helemaal uit hun dak, het was echt zo gaaf om er deel van te zijn!! Iedereen van Ferris had die avond dus een goede nacht ;).

Vrijdag was het senior skip day en dat betekent dat bijna elke senior niet naar school gaat. Ik had dus lekker een dag vrij en kon lekker uitrusten van de vorige avond. In de loop van de ochtend kwam mijn hostopa bij ons thuis voor het hele weekend zodat hij mijn hostouders kon helpen met mijn broertje.

Zaterdag ging ik met mijn hostmoeder, zusje en een vriend naar de een musical van broadway; Annie. Na de musical hadden we nog wat gegeten bij Jersey Mikes (een sandwichrestaurant).

Zondag was de superbowl; Atlanta tegen New England. Leuk om te kijken (vooral de openingsceremonie) maar het duurde erg lang! Ik kwam er die dag trouwens achter dat het nichtje van JohnTravolta bij de lokale radiozender van Spokane werkt

Maandag had ik weer de YouthGroup. We beginnen altijd opgesplitst in kleine groepjes waarin we vragen over de bijbel beantwoorden, stukjes uit de bijbel lezen en over onze week praten. Vervolgens komt iedereen weer bijeen in de grote ruimte en dan gaan we meestal liedjes zingen, spelletjes doen, over Bijbelverhalen praten enz. Deze keer ging ik samen met mijn kleine groepje koffie halen ergens omdat we tijd over hadden.

De volgende dag na school en had ik cooking club. We hadden hamburgervlees gemaakt en gebakken. Elke keer meteen ander soort kruid zodat je goed verschillen kon proeven.

Op woensdag, tijdens geschiedenis, mocht ik (na een beetje pushen) het filmpje uit Nederland over Trump laten zien. Eerst mocht het niet omdat mijn lerares bang was dat mensen zich aangevallen voelden. Uiteindelijk kon iedereen er om lachen. Na school ging ik met een vriendin mee met de environmental club naar een rivier om te praten met een rivierhouder. De club wilt er voor zorgen dat er meer aandacht aan de rivier wordt besteed. Achteraf gingen we nog ergens wat drinken met zijn allen.

Toen ik donderdag wakker werd en mijn telefoon checkte zag ik een sms van mijn hostmoeder dat ik een snowday had, een dag vrij van school omdat er te veel sneeuw ligt/te glad is om naar school te gaan. Bij ons in de straat zijn sommige plekken ook letterlijk ijs. Aan de ene kant was het wel chil om vrij te hebben maar aan de andere kant vond ik het echt niet chil omdat we (als we niet vrij hadden) maandag de 20e vrij zouden hebben. Maar nu we dus deze dag vrij hadden, hebben we geen 3daagsweekend meer... Op deze dag lag eigenlijk heel Spokane stil en zat bijna iedereen waarschijnlijk thuis. Later op de dag werd mijn hostmoeder toch gebeld voor haar werk. Ze werkt downtown dus ik ging mee zodat ze me kon afzetten bij de mall. Ik heb de rest van mijn tijd lekker geshopt. Vervolgens ben ik terug gelopen naar mijn hostmoeder haar werk en zijn we naar huis gegaan.

Vrijdag na school heb ik met 2 vriendinnen donuts gehaald bij Krispie Kreme. Vervolgens zijn we nog naar de Valley mall gegaan. Het was super gezellig! Het is echt handig als je vrienden met een auto hebt! Eentje brengt me ook af en toe naar school. In de auto had ik ze het woord schiereiland geleerd. Ik wist het woord niet in het engels dus ik zei het maar gewoon in het Nederlands. Hun uitspraak klonk echt zo grappig! Ze hebben heel veel moeite met de "g".

Zaterdagochtend ging ik ontbijten met een andere vriendin. Het was erg gezellig. Rond 12 uur ging ik samen met mijn hostmoeder een aantal boodschappen doen. In de avond zijn we bij vrienden/onze oude buren op bezoek geweest, ze zijn namelijk verhuisd. Ze wonen echt in een heel mooi huis en ze hebben zelfs een zwembad!

Zondag heb ik niet zo heel veel gedaan, buiten gespeeld in de sneeuw met mijn broertje en zusje en ik ben nog even snel met ze naar de mall geweest. Er ligt hier trouwens nog echt heel veel sneeuw. Ze hadden een keer een jaar gehad waarbij er in juni nog steeds sneeuw lag. Nu maar hopen dat dat dit jaar niet gebeurd.Ik vind het nu al wel genoeg, haha.

Dit waren mijn afgelopen 2 weken, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

Reacties

Reacties

Isabelle

Weer mooie avonturen Emma! Maar zorg jij er wel voor dat die sneeuw weg is voor 1 juni????!!!

arina

haha, grtjs van een kip die een Haan is????

Doreen

Hoi Emma, zeker weer te gekke avonturen! Kan mij voorstellen dat je de sneeuw zat bent haha. Wij gaan volgende week de sneeuw weer opzoeken. Geniet er nog van en liefs van ons.

Hetty Barsingerhorn

Hoi Emma, Leuk hoor al die amerikaanse tradities, ze houden de teamspirit er wel goed in op deze manier. Als het zwemteam van Awty naar State of Regionals gingen, dan schoren de jongens hun hoofden ook kaal. Ik heb dit Jasper en Sander altijd verboden, zo lelijk. Jasper had als Senior toen een compromis gevonden in een Faux Hawk!! Geniet nog maar lekker meisje, voordat je het weet is het juni. Groetjes vanuit Zuid Scharwoude

Oma en Opa Hansen

Hallo Emma. Vol interesse lezen wij graag jouw vele spannende ervaringen.
Je kunt er later zeker een mooi boek over schrijven. Ga zo door !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active