emmahansen.reismee.nl

Week 28 & 29 & sleepover

Haihai,

Het gaat echt zo snel, het is niet te geloven. Ik vind het echt jammer dat het zo snel gaat, maar ik heb nog 3,5 maand te gaan! De afgelopen 2 weken heb ik best veel gedaan.

Maandag, de 27e, begonnen mijn tennis try-outs. Mijn school is uit om half 3 en mijn tennis start vervolgens om kwart over 3. Als het mooi weer is, spelen we buiten en als het slecht weer is, spelen we binnen. Helaas lag er nog veel sneeuw( ) dus hadden we tennis in de gym. Die dag startte eigenlijk alle lentesporten (track, cross country, tennis, softball etc.). Ik vind tennis echt super leuk! In de avond had ik weer de youth group.

Dinsdag, tijdens wiskunde, hadden we weer een lockdown drill (een oefening voor als er iemand met een gun de school binnen loopt). We moesten met zijn allen in een hoekje van het lokaal gaan zitten en vervolgens wachten totdat 'the coast clear' is. Over wapens gesproken, ik zie af en toe ook gewoon mensen met gun op zak in de supermarkt lopen. Dat is best raar. Ook toen we moesten discussiëren met engels begon ik over het gunbeleid; dat het beter zou zijn als ze het af zouden schaffen. Dat kon ik beter niet doen, haha. Het ligt hier heel gevoelig. Mijn leraar zei meteen heel streng: We gaan het niet over wapens hebben! Ook vertelde iemand mij dat die een gun had om zich te beschermen als er iemand hem met een gun zou overvallen. Dat snap ik eigenlijk niet zo goed; als niemand een gun eeft, hoef je je ook niet te beschermen. Maar ja, het is maar eenmaal zo.

Op woensdag hadden alle juniors de SAT. Dat kan je eigenlijk vergelijken met de Cito; rekenen en lezen. Hier maken Juniors dus de SAT en als ze zich dan moeten aanmelden voor een college in hun senior year kijken de colleges naar hun SAT uitslagen. Ik hoefde deze niet te maken want ik ga hier niet naar college. Daarom begon ik pas om 9 uur i.p.v 8 uur. Ik had sommige klassen met een andere leraar omdat dat Junior klassen zijn en juniors zijn er niet dus dan zou ik er alleen met de leraar zitten en dat is nog al awkward. In de avond kreeg ik een telefoontje van mijn school dat er een moose was gespot rond mijn school. Ze wilden dus dat ik zou uitkijken voor als ik onderweg naar school zou zijn. Ook zeiden ze: voor hem wegrennen heeft geen zin want hij is toch wel sneller... Gelukkig ben ik hem nog niet tegengekomen .

Donderdag, na school, bleef ik bij een vriendin, Brooklyn, slapen. We zitten in dezelfde engels klas. Mijn hostouders waren namelijk naar Palm Springs in Californië. Donderdag na school had ik tennis training en Brooklyn had track training. Na de training reden we naar haar huis. Ze heeft een auto, echt super chil! Verder hebben we niet zo veel gedaan.

Vrijdag had ik niet echt iets heel bijzonders op school. Na school had ik weer tennis training (try-outs). De try-outs zijn elke keer 2 uur. Vervolgens ben ik weer met Brooklyn naar huis gereden. In de avond zijn we samen met haar moeder naar de film geweest; Hidden Figures. Echt een ontzettende goede en mooie film.

Brooklyn had zaterdagochtend om 8:30 track training, dus ze was al vroeg weg. Om 1 uur gingen we naar een winkel om promjurken te passen. Het was echt zo druk in die winkel! We hebben gewoon bijna 2 uur gewacht op een pashokje. Ik heb op een gegeven moment maar gewoon opgegeven dus ik had niks gepast. Deels ook omdat de jurken echt heel duur waren! Brooklyn vond een jurk die 'maar' 100 dollar was. De meeste jurken daar zijn rond de 300/400 dollar... Nadat Brooklyn een jurk had gevonden, zijn we nog even langs een andere winkel gereden en vervolgens zijn we weer terug naar huis gereden. In de avond hebben we nog een film gekeken.

Zondag had ik voor het eerst banaan met pindakaas gegeten, iets typisch Amerikaans. Ik vond het maar vreemd. Rond 12 uur gingen we naar een dierenwinkel omdat Brooklyn nog eten nodig had voor haar gekko. Haar vriend ging ook mee. Die week was er een dance in onze school, Sadies. Met Sadies vraagt het meisje de jongen uit. Voordat we naar de dierenwinkel gingen, had Brooklyn een 'pot met goud' gemaakt met n bordje dat zei: 'Now I ain't saying you a gold digger but...' en om de zin af te maken moest haar vriendje in in de pot met goud graaien om zo alle geldbiljetten te vinden en de zin af te maken; 'Will you go to sadies with me?'. Het was echt super cute. Hij zei trouwens ja ;). Nadat ze hem gevraag had voor Sadies, waren we weer terug naar huis gereden.

De volgende ochtend moesten we weer naar school. Na school en tennis zette Brooklyn me weer thuis af. In de avond had ik weer de Youth Group.

Dinsdagavond was een spannende avond, ik zou namelijk Diego vragen voor Sadies. Ik had een bord gemaakt dat in het Spaans zei: Wil je met mij door de ruimte vliegen naar Sadies? (Het thema van Sadies was space). Om 6 uur stond ik voor zijn voordeur met de poster. Hij zei jaaaaa!!! Haha, ik was heel zenuwachtig.

Donderdag heb ik op school met fitness & foods chicken wraps gemaakt :) Na school ging ik met Diego naar Target om t-shirts te kopen zodat we die met glow in the dark verf konden bewerken. Ook hadden we een aantal glow sticks gekocht.

Vrijdag hebben we met Fitness & Foods de chicken wraps gegeten. Ik had early release, dat betekent dat ik een verkorte dag heb en dus maar tot 1:15 op school zit. Om 4 uur werd ik afgezet bij Diego thuis. Zijn hostzus is een cheerleader bij mij op school. We gingen samen met haar en haar vriend naar uiteten en vervolgens naar Sadies. We hadden gegeten bij Hogans. Na het eten wilden we eerst gaan ladergamen, maar helaas was dat al vol. Dus zijn we maar nog even teug naar huis gegaan. Na een uur zijn we naar de dance gegaan. Het was in de aula op school. Het was erg gezellig! Toen het afgelopen was, heeft Diego's hostzus me thuis afgezet.

Zaterdag was het St. Patricksday. Het is eigenlijk iets Iers maar omdat er veel Ieren hierheen zijn geëmigreerd, vieren ze het hier ook. Mijn hostmoeder was de ochtend vertrokken naar een vriendin in Seattle dus ik s alleen thuis met mijn hostvader en broertje en zusje. Met zijn vieren gingen we naar de St. Patricks parade downtown. Het was echt heel cool! Er was een optocht van allemaal versierde en omgebouwde auto's. We zijn daar ongeveer een uur gebleven. Vervolgens zijn we weer naar huis gereden.

Zondag ben ik met een vriendin, die ik van mijn geschiedenis klas heb leren kennen, naar de mall geweest. Zij heeft ook een eigen auto, dus ik werd weer opgehaald . Het was erg gezellig!

Morgen weer naar school. Vanochtend is de klok een uur vooruit gegaan, dus ik ben extra moe...

Reacties

Reacties

Isabelle

Weer leuke avonturen! Kan zo'n moose je aanvallen? Of is hij alleen maar groot? Klinkt wel spannend....

John en danielle

Hebben het gevoel dat je al 2 jaar weg bent. Wel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En die guns zullen wij nooit begrijpen. Weet niet hoeveel moorden, zelfmoorden of ongelukken per jaar in de vs zijn maar las dat er vorig jaar meer moorden in de stad washington zijn gepleegd dan in heel zweden en dan nog doet trump alsof het zo erg is in zweden. Blijf genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active