emmahansen.reismee.nl

Week 38 & 39

Heey allemaal,

sorry dat het zo lang geleden is dat ik een blog heb geschreven... De tijd gaat heel snel.

Maandag 8 mei had ik weer zoals altijd Youth group, aan het begin, ga je dan altijd in kleine groepjes vragen en je afgelopen week bespreken. Vervolgens kom je allemaal weer samen in een grote ruimte en dan gaan we gezamenlijk over het onderwerp praten van de vragen in de kleine groepjes. Daarna gaan we meestal liedjes zingen en dan is Youth Group over. Ik vind het leuk omdat je zo veel nieuwe mensen leert kennen die ook naar dezelfde school gaan als ik.

Dinsdag na school kwam Natalie met mij mee naar huis. Die dag was het een van de eerste mooie 'warme' dagen buiten. Die avond hadden we dus ook buiten gegeten.

Vrijdag had Hannah, mijn zusje van 3, een dansoptreden. We gingen met zijn allen kijken en mijn hostopa en -oma kwamen ook mee. Achteraf hebben we ergens wat gegeten.

Zaterdagochtend kwamen de oude buren en de ouders van mijn hostvader langs voor brunch. Zij zijn een paar maanden geleden verhuisd, wat wel jammer is want ik paste altijd bij hun op en nu gaat dat helaas niet meer... Zij hebben 3 kinderen; een tweeling en een meisje van 1.

In de week van 15 mei was er niet zo veel aan de hand. Op woensdag ging ik met Natalie naar Manatoe park. Dat is een park met allemaal verschillende delen. Je hebt een japanse tuin, een rozenheuvel, een tuin met veel seringen erin, etc. Vervolgens ben ik met Natalie en haar hostmoeder iets gaan eten.

Vrijdag gingen we met fitness & food een wandeling maken om de school heen. Ik vind dit vak best wel chil want je gaat 2 keer in de week sporten en je gaat meestal 1 keer in de 2 weken koken. Je leert ook veel over verschillende leefstijlen. Verder hebben we geen huiswerk en 1 keer gingen we zelfs slapen met fitness & food Na school bleef ik bij Natalie slapen. Haar high school in Duitsland is een partner school van Ferris en dus komen er elk jaar een aantal studenten van haar school naar Ferris. Dit jaar dus ook, zaterdag gingen we samen naar een barbeque waar al die Duitse kinderen dan ook kwamen. Er was een meisje uit mijn Engels klas (Hannah) die een van die studenten in haar huis had, waar we eigenlijk de hele tijd mee hebben gezeten. Na de bbq gingen we samen met Hannah, ze heeft haar eigen auto, naar een buurt waar ze een garage sale hadden. Vervolgens had ze mij en Natalie bij Natalie afgezet. Rond de avond kwam een andere vriend van ons, Joey, ons ophalen om vervolgens naar de Lilac parade te gaan. De Lilac parade is een van de grootste in het land waar alle high schools zich van hun sterkste kant laten zien; band, cheerleaders, dance team etc. Het was heel erg leuk om alle scholen voorbij zien te komen. Wij zaten natuurlijk de hele tijd te wachten op Ferris, die uiteindelijk pas helemaal aan het einde kwam. Maar ja ze zeggen natuurlijk altijd; last best ;). Ook presenteerde ze allemaal landen. 3 keer raden welk land ik voorbij zag komen? Nederland! Het was gesponsord door Dutch Bro's, dat is een koffieketen hier in Amerika. Als je daarheen gaat en je zegt dat je Nederlands bent, krijg je je drankje gratis. In de avond ben ik weer bij Natalie blijven slapen.

De volgende dag vierde Natalie namelijk haar verjaardag. We gingen laser gamen. Ik ben er niet echt super goed in, maar dat geeft niet haha. Het was erg leuk! Na haar verjaardag reden we door neer haar huis en hebben we daar nog wat gegeten. Later ie avond ben ik weer naar huis gegaan.

De volgende blog komt er waarschijnlijk later op de dag op.

See ya!

Reacties

Reacties

Kim

Hi Emmie,
Je blijft daar zo onwijs veel leuke dingen doen! En de tijd gaat echt abnormaal snel! Maar goed, nog heeeeel veel plezier in de USA! Haal alles er nog eventjes uit, van wat er nog in zit ;) Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active