emmahansen.reismee.nl

De laatste 2 weken...

Hoihoi,

Dit wordt alweer mijn laatste blog ... De tijd is voorbij gevlogen!

Maandag 5 juni (mijn laatste week school) had ik de laatste youth group. Omdat het de laatste keer was nam iedereen wat te eten mee en gingen we met ons kleine groepje picknicken. Het was best wel raar om te denken dat ik die mensen nooit meer zou zien... Het was erg gezellig!

Dinsdag, mijn officiële laatste schooldag, zou ik voor Geschiedenis een aantal typisch Nederlandse dingetjes meenemen; hagelslag, klompjes etc. Ik had iedereen een paar klompjes (sleutelhangers) gegeven. Toen ik erbij vertelde dat we daarop liepen 60 jaar terug, keken ze me echt verbaasd aan haha. Ik vond het zo jammer dat het toen al de laatste schooldag was... Die dag was ook mijn hostbroertje jarig, hij werd 2. Na school kwamen er dus een aantal mensen voor zijn verjaardag. Ik had een Paw Patrol autootje voor hem gekocht. Dat is een tv-programma waar hij helemaal fan van is.

Woensdagochtend had ik senior breakfast. We gingen met alle seniors naar een grote afgehuurde zaal waar ook een heel buffet met eten stond. Ik denk dat de senior class of '17 uit meer dan 300 leerlingen bestaat. Ze lieten een slideshow zien met allemaal foto's van seniors door hun hele high school tijd heen en een aantal leerlingen hielden ook een speech. Het was echt super gezellig! Na senior breakfast gingen we weer terug naar school. We gingen in de gymzaal oefenen voor graduation, hoe je moet lopen naar je stoel, diploma ophalen, mensen die gaan speechen, hoe je moet lopen als je in het choir zit en het vinden van je plaats. Je zit namelijk op een bepaalde plek op alfabetische volgorde dus je krijgt het nummer van het vak (er zijn 2 grote vakken) vervolgens krijg je het nummer van de rij stoelen waar je zit en ten slotte krijg je je stoelnummer. Na het oefenen ging ik nog met 2 vriendinnen mee. In de namiddag rond 4 uur kwamen mijn ouders. Het was erg leuk om ze eindelijk te laten zien waar ik eigenlijk al die tijd had gewoond. Later in de avond kwamen mijn hostouders en de kinderen ook thuis. Aan het begin vond ik het wel spannend of beide ouders het met elkaar konden vinden, maar daar hoefde ik me eigenlijk helemaal geen zorgen om te maken want het klikte gelijk! Daar was ik heel blij mee.

Donderdag heb ik mijn ouders een leuk cafeetje laten zien en vervolgens had ik ze mee naar school genomen om hun een rondleiding te geven. Ik had ze ook voorgesteld aan een groot aantal van mijn leraren. Dat vonden mijn leraren ook erg leuk. In de middag zijn we doorgereden naar de Valley mall. Waar ik ze ook weer wat dingen heb laten zien en waar we natuurlijk ook gewinkeld hebben .

Vrijdag gingen we 's ochtends eerst Max uitlaten. Vervolgens gingen we koffie drinken in hetzelfde tentje als de dag ervoor. Iets later ontmoette we mijn hostmoeder in een feestwinkel om decoraties voor mijn graduation party te kopen. Vervolgens ben ik met mijn ouders weer terug naar huis gegaan. In de avond had ik een graduation feestje van 2 meiden uit mijn choir. Dat was erg gezellig! Het was best een groot feest. Na het feestje ben ik nog samen met mijn ouders downtown gegaan om wat te gaan drinken.

De volgende dag ging ik met mijn ouders downtown; winkels, het park en de tuinen. Ook zijn we nog naar de falls geweest downtown. In de avond had ik nog een graduation party van vrienden van mijn hostouders. Mijn ouders hadden aangeboden om op te passen op mijn broertje en zusje en dus ging ik met mijn hostouders naar het graduation party. Het was best wel leuk. Ook omdat ik allemaal kinderen van mijn school tegenkwam.

Zondag was het de grote dag; mijn graduation. In de ochtend ging ik eerst mijn koffer inpakken. Nouja eigenlijk een koffer van mijn ouders met mijn spullen... Haha. Later deed mijn hostmoeder mijn haar en make-up. Mijn graduation begon om 4 uur in de Spokane arena (de arena waar ik altijd Gonzaga basketball games of ice hockey games ging kijken). Ik moest er om 3 uur al zijn omdat ik in het choir zat en wij moesten zingen. Nadat we een soort generale repetitie hadden gezongen, moesten alle seniors naar 1 kant van de arena komen. De arena was opgesplitst in 2 delen; 1 deel waar graduation gehouden werd & waar de ouders zaten en het andere deel werd gebruikt om de seniors toe te spreken voordat we op moesten. Er zat een wand tussen die 2 gedeeltes. Eerst zaten we dus in het gedeelte waar we werden toegesproken en een van de leraren gaf een leuke speech. Vervolgens moesten we DE graduation inlopen. Het was echt cool, het zat gewoon bijna helemaal vol en iedereen was aan het juichen en klappen. Iedereen liep in 1 lijn naar hun stoel (je had je eigen nummer dat gebaseerd was op het alfabet); hoe we het dus hadden geoefend. Het eerste wat we deden was het volkslied zingen. Er hing een Amerikaanse vlag in het stadion waar we dan naar moesten kijken en ons hand op ons hart moesten leggen. Het choir zong het volkslied dus alle seniors moesen ook weer naar voren het podium komen. We zongen ook nog een ander lied; from sea to shining sea waarbij de seniors ook een solo hadden. Vervolgens hielden een aantal mensen een speech. 1 daarvan was een jongen die de nacht van te voren waarschijnlijk naar een party was geweest omdat hij er niet helemaal nuchter uitzag en bijna ging overgeven. Het was aan het begin best wel eng want niemand wist wat er aan de hand was. Maar later vertelde iemand mij dus dat ie naar een party geweest was en dat maakte een aantal dingen wel wat duidelijker. Na de speeches mochten we dus eindelijk ons diploma ophalen. We moesten dan van voren naar achter, rij voor rij opstaan om alle kinderen heen het podium oplopen. Als je dan bij het podium aankwam moest je wachten totdat een vrouw je naam omriep en vervolgens stonden er 3 mensen te wachten op je; de eerste gaf je je diploma en de tweede en derde schudde gewoon je hand. Vervolgens liep je weer aan de andere kant het podium af terug naar je stoel. Na het lopen, gaf er nog een leraar een speech en daarna was het afgelopen. Na graduation ben ik met mijn hostouders en ouders uiteten gegaan. Het was echt super gezellig! Na het uiteten moest ik mij klaar gaan maken voor de senior all nighter. Dat is in de nacht van graduation en dan blijf je dus de hele nacht (met alle seniors) in school en dan ga je allemaal spelletjes doen om tickets te verdienen. Met die tickets kan je lootjes kopen waar je hele coole prijzen kan winnen (ik had helaas niks gewonnen…). Tussendoor de spelletjes doen waren er ook activiteiten. Je kon bijvoorbeeld ook pokeren. Of er liep een vrouw rond met geld en als je dan de dingen deed dat je van haar moest doen, kreeg je het geld. Het was echt hilarisch! Rond half 4 ’s nachts kwam ik weer thuis

Maandag ben ik met mijn ouders naar het lakehouse in Idaho gegaan waar ze mijn hostopa en oma hebben ontmoet. We hebben samen met hun geluncht. Vervolgens zijn we nog naar Sandpoint gereden en hebben we daar nog wat winkeltjes gekeken. Daarna zijn we naar huis gereden.

Dinsdagochtend hebben we eerst Natalie opgehaald. Vervolgens zijn we naar school gegaan om mijn diploma (het document) op te halen. Ook ben ik nog een keer langs al mijn klassen geweest om afscheid van ze te nemen. Rond 12 uur zijn we naar de Rockwood bakery gegaan om wat koffie te drinken. Vervolgens hebben we Natalie thuis afgezet. In de avond werd ik opgehaald door Joey, Natalie, Alejandra en Javiera om met zijn allen naar Coeur d’Alene te gaan. Coeur d’Alene is een lake dat ongeveer een uur van Spokane vandaan ligt. De stad is ook heel erg leuk. We hebben daar avond gegeten en rond 10/11 uur zijn we weer terug naar huis gereden.

Woensdag ging ik met mijn ouders een koffiemok kopen met een foto van mij met mijn hostouders zodat ik die cadeau kon doen voor vaderdag. Na lang zoeken voor een winkel die foto’s op koffiemokken print, zijn we nog wat gaan drinken. Mijn ouders zouden die dag vertrekken dus zijn we daarna weer naar huis gegaan. Vervolgens heb ik afscheid genomen. In de avond ben ik met Natalie en haar hostmoeder naar een outdoor movie (grease) gegaan in het park downtown. Dat was zo cool!

Op donderdag ging ik downtown met Natalie. We hadden een leuke dag gehad J De volgende dag werd ik opgehaald door mijn representative en 2 andere exchange studenten om naar Target. Ook zijn we nog naar een graduation party gegaan. In de avond had ik mijn graduation party, het was erg gezellig! De meeste mensen zag ik voor de laatste keer die avond… Na mijn feestje ging ik nog met een vriend mee. We wilden eigenlijk kijken of er ergens een party was maar helaas was dat niet zo dus zijn we maar naar zijn huis gegaan om een film te kijken.

Zaterdag heb ik niet echt zo heel veel gedaan. Ik heb me meer gefocused op het inpakken van mijn koffer etc. Ik ben naar de winkel geweest met mijn hostmom. In de avond ging ik samen met Joey naar een party.

Zondag was het dan vaderdag en mijn laatste dag in Spokane. We hadden een aantal vrienden over voor brunch. Iedereen ging weer naar huis rond een uur of 3. In de avond aten we biefstuk voor vaderdag diner. Na het avondeten kwamen Joey en Natalie naar mijn huis om een film te kijken. Ik moest de volgende dag al om 3.30 uur opstaan. We zouden namelijk 4 uur wegrijden. Uiteindelijk is Joey naar huis gegaan want hij zat krap met zijn werk maar Natalie kwam wel mee naar het vliegveld. Ik vertrok om half 6 vanuit Spokane naar Denver. Toen ik in Denver aankwam, zag ik dat ik anderhalf uur vertraging had… Dat was echt super vervelend. Ik zou een overstap hebben op Washington DC en dan zou ik maar 40 minuten hebben om die vlucht te halen. Nou door deze vertraging zou ik die vlucht dus missen. Ik had hulp gevraagd bij de informatiebalie en zij zochten het allemaal uit voor mij en vertelde me dat de enige mogelijke vlucht naar Amsterdam pas de volgende dag in Washington DC zou vertrekken dus dan zou ik moeten overnachten op het vliegveld… Daar had ik dus echt geen zin in. Ik was al moe van de afgelopen vluchten en dan moest ik nóg langer wachten. Na het wachten was ik eindelijk in het vliegtuig gestapt onderweg naar Washington DC. Ik had gevraagd naar een stoel voorin het vliegtuig en ze gaven me een stoel in de 4e rij in premium economy class. Dichterbij de uitgang dan waar ik eerst zou zitten. Toen het vliegtuig geland was, pakte ik zo snel mogelijk al mijn spullen en rende ik naar mijn gate (mijn gate zat aan de andere kant van het vliegveld). Aangekomen bij mijn gate stond er dat mijn vliegtuig een uur vertraging had. Ik was echt zooo blij!! Dan hoefde ik niet een nacht in het vliegtuig te overnachten. Ik ging wat eten halen en ergens rustig zitten. Toen ik later weer terug naar mijn gate ging stond er dat de vlucht weer een uur vertraging had. En zo ging het door voor een andere 3 uur…Uiteindlijk kon ik aan boord en vertrokken we met een 8 uur lange vlucht te gaan. We hadden vertraging omdat het heel hard stormde en onweerde.

Na een lange tijd gereisd te hebben (in totaal zo bijna 24 uur), kwam ik aan op Nederlandse bodem waar mijn ouders en lieve vrienden op mij stonden te wachten. Hier eindigt dan dit mooie avontuur. Ik heb hier zo ontzettend veel van geleerd en opgestoken. Ik raad het aan iedereen aan, die de kans krijgt, om dit te doen!

Reacties

Reacties

cees en mia koedijk

Bedankt voor de mooie verslagen.

Sylvia Bakker

Lieve Emma,
Wat heb ik genoten van je belevenissen in Amerika. Je kan erg leuk schrijven. Een prachtige ervaring rijker. Liefs Sylvia

Hetty Barsingerhorn

En zo kwam er weer een einde aan je Amerikaanse avontuur. Wat een belevenis Emma, dit alles zul je niet snel en waarschijnlijk nooit meer vergeten. Heerlijk hoor meisje en nu weer met beide benen terug in de Nederlandse realiteit. Welkom thuis.
Liefs en tot gauw

John en Danielle

Bedankt voor alle leuke verhalen. Zal afkicken zijn maar zal altijd mooie herinnering blijven en je gaat er vast nog een keer langs! Welkom thuis!

Natty ?

Emma!!!! I miss you sooo much ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active