emmahansen.reismee.nl

Het Amerikaanse consulaat

Hoihoi,

Vandaag moest ik voor mijn visum naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Ik had een afspraak om 10:45 uur. Eerst zou ik alleen met de trein gaan maar later kwam mijn moeder op het idee om mee te gaan en daarna gezellig Amsterdam in te gaan.

Toen we aankwamen in Amsterdam, hadden we veel tijd voordat ik in het consulaat moest zijn dus namen we vanaf het station een tram naar een cafeetje aan het museumplein, dat schuin tegenover het consulaat ligt. Daar hebben we wat gedronken en daarna ben ik in mijn eentje naar het consulaat gegaan.

Toen ik in het consulaat aankwam, moest ik mijn tas, jas en spullen die ik daarbinnen niet nodig zou hebben, afgeven (ze gingen eerst door een beveiligingsscan). Vervolgens moest ik door een controlepoortje (net als op het vliegveld). Na de controle moest ik in een zaal gaan wachten, met een nummertje, totdat ik aan de beurt was. Toen mijn nummertje verscheen, ging ik naar een balie. Daar moest ik mijn vingers op een scan leggen en mijn formulieren en paspoort afgeven. Ook moest ik een paar vragen beantwoorden. Bij mij zat een Nederlandse man achter de balie, wat best opvallend is in een Amerikaans consulaat, waarmee ik dus Nederlands sprak, wat ik niet zo erg vond. Toen ik klaar was, moest ik weer gaan zitten en wachten totdat mijn naam werd omgeroepen. Ik moest naar een andere balie. Daar stelden ze nog wat vragen en checkten ze een aantal papieren. Ze hielden mijn paspoort en papieren daar voor 3 dagen.

Om ongeveer 12 uur was ik klaar en ging ik terug naar het café waar mijn moeder op me zat te wachten. We aten samen eerst iets en gingen daarna de stad in om te winkelen. Om 3 uur zijn we naar huis gegaan.

Reacties

Reacties

Annette Camerik

Wat leuk Emma, jouw verhalen! Ik ga je zeker volgen! Succes met alle voorbereidingen & hopelijk hoor je gauw waar je terecht komt????!
Groetjes uit Haarlem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active