emmahansen.reismee.nl

Vertek & New York

Hi hi,

15 augustus ben ik naar New York vertrokken. Mijn vlucht ging om half 10. Ik vertrok om half 5 van huis. Onderweg naar Schiphol kwam ik er achter dat mijn vlucht 2 uur vertraging had...

Op schiphol aangekomen kwam ik een andere exchange student tegen, Danique, waar ik mee zou vliegen. Ook een vriendin van mij is naar schiphol gekomen om me uit te zwaaien. Eerst hebben we ingecheckt en vervolgens hebben we nog wat bij de starbucks gedronken. Toen was het tijd om afscheid te nemen. Ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn.

Na het uitzwaaien moesten we door de douane en zijn we bij onze gate gaan zitten. Wij gingen met volle overtuiging bij "de goede gate" zitten, wat dus niet het geval was. Er bleek een wijziging te zijn wat wij niet door hadden maar gelukkig hebben we wel onze vlucht gehaald.

Met in totaal 15 uur reizen en wachten, kwamen we aan in New York om ongeveer15:00 uur. 1 van onze begeleiders stond op ons te wachten en bracht ons naar het hotel. Die middag zouden we niks gaan doen dus had ik de hele middag om uit te rusten. Ik kwam jammer genoeg niet met Danique op een kamer, ik kwam namelijk met een Duits meisje op de kamer.

's Avonds gingen we met alle studenten, in totaal ongeveer 50 (waarvan een paar finnen, 2 nederlanders, 1 meisje uit Spanje, 1 meisje uit Italië en de rest Duitsers), pizza eten in het hotel. Danique en ik maakten kennis met het meisje uit Spanje, Belèn, enhet kamergenootje van Danique, Brianna (zij kwam uit Duitsland).

De volgende dag gingen weontbijten, het was echt een typisch Amerikaans ontbijt; pancakes, bacon en scrambledeggs. Vervolgens kregen we uitleg over het programma, over onze hostfamilies en over de high school. Daarna gingen we de bus in en reden we naar Central Park; Bethesda fountain, Boathouse, Toy Boat pound (dat is een grote vijver waarin je met elektrische zeilbootjes kan varen) en ten slotte zijn we naar een beeld van Alice in Wonderland geweest.

Om half 1 gingen we een tour maken door de oostkant van New York; rijden over fifth avenue, waar we ook gestopt zijn om te shoppen, St. Patrick's Cathedral, rijden langsRockefellercenter, Main branch of NYC public library, Bryant park, Grand central terminal; hier zijn we ook naar binnen geweest. Het is het drukste treinstation in het land en er zit ook een mall in. We reden nog langs het Empire State Building om vervolgens lunch op te halen en het in Madison Square Park op te eten.

Daarna gingen we door met onze tour door New York; langs het Flatiron building, Greenwich village, SoHo (een buurt waarin je veel kan shoppen en veel kunstige mensen komen), Chinatown, Little Italy, Civic Center, Battery Park, Bowling Green, the Charging Bull sculpture, Wall street, Federal Hall national monument, Trinity Church, 911 Memorial, World Trade Center Site en St Paul's Chapel.

We zijn naar Chinatown gereden voor een shoppauze. Vervolgens kregen we nog vrije tijd op Canal street.

In de avond reden we weer naar Times Square en hebben we wat gegeten bij Dallas BBQ. Na de BBQ hadden we veel eten over dus we hadden gevraagd of we dat mee mochten nemen. Na het eten hadden we vrije tijd op Times Square, waar we het meegenomen eten hadden gegeven aan een zwerver. Ten slotte hebben we nog even rondgelopen op Times Square.

Op 17 augustus gingen we met de bus naar NY water taxi om daar de boot te nemen naar het Statue of Liberty. Om 11 uur reden we naar de Brooklyn Bridge om lopend over de brug te gaan. Toen we de brug over waren, reden we door met de bus naar Coney Island om daar te lunchen, het pretpark in te gaan of te gaan zwemmen. Het was heel groot en er waren veel attracties.

Om half 5 gingen we naar een restaurant om pizza te eten. Na het avondeten gingen we naar de top of the rock. Het was heel mooi en super gaaf! We hadden uitzicht over heel New York.

Om half 9 zijn we teruggekeerd naar het hotel, waar ik al snel ben gaan slapen want ik moest 3:00 uur opstaan voor mijn vlucht naar mijn gastgezin. Mijn vlucht vertrok om 6:15. Ikhad 1 overstap in Minneapolis waar ik maar 3 kwartier had om naar mijn andere gate te komen, wat ik best spannend vond omdat ik bang was dat ik het niet zou halen. Ik dacht dat het heel dichtbij mijn aankomstgate zou zijn, maar ik moest helemaal met een soort tram op het vliegveld naarde andere gate. Gelukkig haalde ik het op tijd. Om 10 uur landde ik in Spokane. Mijn hostfamilie stond op mij te wachten met een leuk zelfgemaakt bord waar ze mij mee verwelkomden. We zijn naar huis gereden waar ik mijn spullen in mijn kamer kon zetten en weer een beetje kon uitrusten. Ik moest wel nog een paar dingen regelen zoals een insurance voor mijn soccer (wat ik op high school ga spelen) enik haalde ook samen met Mari (mijn hostmom) een Amerikaans nummer en abbonement.

Voordat we gingen eten heb ik ze de typische Nederlandse cadeautjes gegeven en ze vonden het allemaal erg leuk. Vooral de stroopwafels vinden ze lekker!

Na het uitpakken van de cadeaus hebben we gebarbequed en ben ik al vrij snel gaan slapen.

Ps: kijk in mijn fotoalbum voor foto's van New York en mijn hostfamily.

Reacties

Reacties

Lia

Wat fijn om te lezen en te zien dat je zo'n mooi welkom hebt gehad door je familie in Amerika.

Arina

Wat een mooi begin van een bijzondere tijd! Geniet en sterkte!???? Grtjs van ons allemaal

Angela

Superleuk om te lezen. Nu al mooie dingen meegemaakt. New York is super!! Succes daar, maak er een mooie tijd van xx

Isabelle

Leuk gedaan Emma!

Kim

Super leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan! En je gaat soccer spelen!? Super gaaf emma, met jouw mentaliteit (gewoon beuken) komt dat vast goed ;)

Krijn en Teun

Klinkt allemaal heel leuk en nog veel succes.
Gr van ons allemaal en veel plezier

Daniëlle en Ron

Wat een leuke start in New York! Fijn dat je zo goed bent ontvangen door jouw gastgezin. Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active