emmahansen.reismee.nl

Eerste week school

Heeyy,

Afgelopen week had ik mijn eerste schoolweek. Ik begon op dinsdag. Iedere dag heb ik, van 8 uur tot half 3, hetzelfde rooster;

-engels

-wiskunde

-american history

-photography

-film making

-outdoor living; In eerste instantie dacht ik “leuk, een beetje naar buiten planten en dieren bekijken” maar na de eerste les had ik al door dat het niks voor mij was. Het is eigenlijk gewoon biologie… Gelukkig kon ik het nog ruilen en heb ik het geruild voor fitness and foods. Met die les ga je de ene keer koken en de andere keer fitnessen, super leuk en lekker natuurlijk! Vervolgens heb ik elke dag van 3 tot kwart over 4 soccer. Iedere dag fiets ik naar school, de heenweg is maar 10 minuten (lekker alles bergaf) en de terugweg is wat langer omdat ik dan alle heuvels op moet fietsen…

Na ieder lesuur heb je 6 minuten tijd om naar het volgende lokaal te lopen. Ik zit in grade 12 (eindexamenklas of ook wel senior) maar ik zit met alle lessen ook met mensen uit grade 10 of 11 in de klas.

High school is gesplitst in 4 jaren: freshman (vergelijkbaar met 1e jaar middelbare school), sophmore (2e jaar middelbare school), junior (3e jaar middelbare school) en senior (4e jaar middelbare school).

Wat mij opviel is dat bijna niemand hier weet wat whatsapp is. Als ik vraag of ze whatsapp hebben, kijken ze me aan alsof ik gek ben. Ook nemen veel kinderen het eerste uur koffie of starbucks mee de les in. Wat hier blijkbaar heel erg in is, is het dragen van Birkenstocks met sokken… Ook loopt iedereen met een rugzak en echt NIEMAND met een handtas.

Op vrijdagochtend moest iedereen naar de gymzaal voor PREP. Je moet je dat voorstellen als een welkompraatje maar dan met cheerleaders, het footballteam in school, leraren die tegen elkaar moeten strijden in een spelletje. Het is echt super gaaf om mee te maken! Alle seniors zitten bij elkaar, juniors zitten bij elkaar en zo ook de sophmores en freshmans. Alle leerlingen zijn super trots op hun eigen school en het football team (dat stralen ze ook uit). Dat is zo mooi om te zien! Eigenlijk is het meer een soort optreden.

Als er met college football games een

wedstrijd is, komen er soms wel 100.000

toeschouwers!

In het weekend, nadat mijn hostbroertje

iedereen had aangestoken met verkoudheid,

zijn we naar het lakehouse gereden.

De kinderen van mijn hostvader gingen ook

mee. Opzaterdag hebben we bosbessen

geplukt enin de avond gebarbequed. Op

zondag gingenwe op de opblaasbank achter

de speedbootover het meer! Super gaaf!! In

de avond zijnwe weer naar huis gereden.

Reacties

Reacties

Ancella

Wauw Em!

GEEN WHATSAPP??? HOE PRATEN ZE DAN????
EN GEEN HANDTASSEN!?????

Isabelle

Wat een ervaringen. En hoe anders. Daar kom je alleen maar achter als je het meemaakt. Super!

Kim

Birkenstocks MET SOKKEN!!!!!!!! En geen Whatsapp.. Wel super leuk om al die verschillen zo mee te maken!

Britt

Als jij maar geen birkenstocks met sokken aan doet M... ;p echt leuk om te lezen wat je allemaal hebt mee gemaakt!

Brigitte

Wat leuk om te lezen hoe het er daar allemaal aan toegaat! Weinig wattsappen en Birkenstocks met sokken...... ????????????

Esther

Mogen Crocks met sokken ook?! Hahaha!!

Amber de Vos

Klinkt geweldig!! Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active