emmahansen.reismee.nl

Week 7&8

Alweer 2 weken verder... De tijd vliegt! Maandag en donderdag had ik een voetbalwedstrijd. Helaas weer allebei verloren... Vrijdag had ik een geschiedenis toets. We mochten bij onze toets gewoon een blad met alle begrippen erbij houden! De lerares controleerde de papieren niet dus je kon er van alles op schrijven... Hier is het normaal dat je ontbijt op school maar dan geen brood, nee, meestal ei, yoghurt of pancakes. Tijdens lunch heb je ook een heel buffet waar je van alles uit kan kiezen.

Na school kwamen de ouders van mijn hostmoeder om vervolgens met zijn allen naar de ouderavond van mijn broertje en zusje te gaan. In de avond had ik afgesproken met Mattia en Diego. Zij zijn ook exchange studenten. Mattia komt uit Italië en Diego uit Brazilië. Het was erg gezellig :) Wat mij opvalt hier is dat men het vreemd vindt als je bevriend bent met iemand van het andere geslacht. Ze denken dan gelijk dat je die persoon leuk vindt of een relatie hebt.
Op zaterdag ben ik in het begin van de middag naar een kleine fair geweest met mijn hostfamilie. Een fair is een soort markt maar dan ook met allerlei boerderijdieren en kermisattracties. In de namiddag ben ik samen met Guilherme, een van de exchange studenten, naar de mall geweest en vervolgens zijn we naar de film geweest, deepwater horizon. Het is echt een hele goede film! In de avond was ik alleen thuis.

Op zondag heb ik eerst samen met mijn hostzusje en -moeder wat geluncht en vervolgens zijn we doorgereden naar de musical “the beauty and the beast”. Dat was erg leuk! Aan het einde kon je nog op de foto met de acteurs.

De maandag en woensdag daarop had ik weer een voetbalwedstrijd. Op woensdag moesten we uit, het was gewoon een uur rijden (naar de andere high school die overigens ook in Spokane ligt). Ons voetbalseizoen is nu voorbij. Dat komt omdat we nu winterstop zouden hebben en na de winterstop er andere sporten voor in de plaats komen, zoals basketbal. Op woensdag ben ik ook nog gevraagd door Guilherme om met hem mee naar zijn homecoming te gaan.

Op donderdag hebben we met fitness&foods pumpkin spice latte cupcakes gemaakt. Die zijn zo lekker! Echt een aanrader :)

Vrijdag had ik vrij. In de ochtend had mijn hostzusje een open dag van het cheerleader en danceteam bij mij op school. Aan het einde deden ze een optreden waar je mocht kijken. In de middag rond 15:00 uur zijn we naar tri cities gereden. Daar wonen de ouders van mijn hostmoeder, waar we met zijn allen bleven slapen. Onderweg hebben we ook nog mijn halfhostbroertje en -zusje (die van 10&12 jaar) opgehaald. Zij wonen dichtbij mijn hostopa en oma.

Tri cities is ongeveer 2 uur rijden, wat voor Amerikaanse begrippen dichtbij is. Hier kan je tijdens het rijden gewoon bellen en je mag van beide kanten auto's op de weg inhalen. Wat ook wel leuk is om te zien, is toen we onderweg waren naar Tri Cities, was er voor het grootste deel van de rit helemaal niks behalve dood gras en heuvels. Je kan heel ver kijken.

Toen we aankwamen was het rond etenstijd en hebben we gegeten. We hadden het Nederlandse kwartetspel, wat ik mijn hostbroertje had gegeven toen ik hier aankwam, meegenomen. Na het eten had ik ze kwartet uitgelegd en hebben we een paar potjes gespeeld. Het is heel grappig om te horen hoe ze hier alle Nederlandse woorden uitspreken. Hutspot bijvoorbeeld, dat spreken ze uit als hutsjpoetsj :’D Of Rembrandt van Rijn, dat vinden ze lastig om te zeggen maar dat maakt het spel alleen maar leuker ;)

Zaterdagochtend zijn we naar een fair geweest. Er waren allemaal springkussens en allerlei dieren. Rond middageten zijn we naar een mexicaan gereden en hebben we wat gegeten totdat we door moesten naar de football game van mijn hostbroertje. Het was erg slecht weer dus ik ben samen met mijn hostmoeder, oma, broertje en zusje (van 1&3) terug naar huis gereden. In de avond ben ik samen met mijn hostmoeder, -vader, -broertje en -zusje (die van 10 & 12) naar een spookhuis geweest. Dat was minder eng dan verwacht maar toch super leuk!

Zondag zijn we om 14:00 uur naar de “pumpkin catch” gereden. Dat is een soort boerderij met allemaal pompoenen, een groot maïsdoolhof, paarden, attracties, geiten en allemaal andere soorten dieren. Eerst zijn we in een aantal attracties geweest en aan het einde hebben we een aantal pompoenen uitgezocht voor halloween die we volgende week gaan uithollen en bewerken.

Na de pumpkin catch zijn we terug gereden naar huis (in Spokane).

Ps: zie mijn fotoalbum voor foto's :)

Reacties

Reacties

Isabelle

Weer leuke avonturen. Ik ben benieuwd naar de pompoenen als je ze bewerkt hebt. Jullie zitten niet stil daar, verveel je je wel eens?

Doreen

Hoi Emma, zo leuk om jouw verhalen te lezen. Ik vind dat jouw familie ook heel ondernemend is. Gezellig hoor! Gaat je straks nog vervelen als je weer terug bent. Geniet er maar van. Dikke kus van ons vier

Hetty Barsingerhorn

Zo herkenbaar, echter "never a dull moment", die amerikanen zijn of gaan onderweg, maar rustig thuis zijn ze eigenlijk maar weinig.
Leuk wat je allemaal meemaakt daar Emma, gewoon overal heerlijk van genieten. Je bent alweer twee maanden weg.
Liefs uit ZS

Kim

Jij zit daar ook niet stil zeg! Super leuke dingen heb je gedaan! En de tijd vliegt inderdaad zo voorbij!! Dit is gewoon al week 7-8 (!) Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active