emmahansen.reismee.nl

Week 9&10 en Halloween!

Heey,

Deze afgelopen 2 weken zijn alweer voorbij gevlogen met natuurlijk alle voorbereidingen voor halloween en halloween zelf! Woensdag de 19e was een beetje een chaotische dag, alle seniors moesten een college bezoeken. In de ochtend verzamelden we in het auditorium, ieder naar de plek waar jou gids voor je college zat. Ik ging naar Gonzaga university, dat is een privĂ© college. Het is een onwijs grote school, je kan het beter een minidorp noemen; allemaal verschillende gebouwen met klaslokalen en kamers waar de leerlingen wonen. Nadat we terugkwamen van de collegefair, gingen we weer terug naar school. Op school hadden we een con voor de seniors; alle seniors werden “gehuldigd”.

Donderdag moest ik oppassen bij de buren. Ze hebben 3 kinderen, een tweeling van 4 en een baby van een paar maanden. Ik hoefde alleen op de tweeling te passen.

Zaterdag ging ik met mijn hostzusje en - broertje naar een soort prinsessenfeest; alle Disneyprinsessen waren aanwezig, wat mijn kleine zusje natuurlijk geweldig vond. ‘s Avonds had ik homecoming van een andere exchange student die me meevroeg. We begonnen om 14:00 uur ‘s middags met klaarmaken. Vervolgens ging ik met met mijn homecoming date uiteten bij de chinees. Om 20:00 uur werden we gebracht naar de “dance”. Ik had een leuke avond gehad.

Zondag moest ik mijn PSA (public service announcement) gaan filmen voor filmmaking. Mijn PSA gaat over dat je niet tijd je locatie online moet zetten. Er kwamen 2 andere exchange students naar mijn huis om mij ermee te helpen. Het filmen ging vlot en was erg leuk! https://youtu.be/5AqgbB1f8Dw Dit is de link naar het filmpje :)

Woensdag hadden we een shooting oefening.(een oefening voor wat je moet doen als er iemand met een geweer de school binnenloopt). Vorig jaar was er iemand de school binnengelopen met een pistool. De oefening begint met een persoon die door de telefoon (die in het lokaal hangt) zegt dat er een persoon met een pistool binnen is, dat de leraar de deur moet afsluiten, de gordijnen dicht en het licht uit moet doen, en dat de hele klas, zo stil mogelijk, naar de kleinst mogelijke ruimte (die in de buurt is) moet gaan.Vervolgens moet je heel stil zijn en jezelf klein maken. Het volgende moment is er echt een doodse stilte. Het was best wel creepy...

Op donderdag heb ik met fitness&foods dip saus gemaakt. Ieder groepje moest een dip saus maken. Bij elke dip hadden we een toepassend hapje, wat we vervolgens als een soort buffet hebben gegeten. Ik had samen met mijn groepje salsa gemaakt, wat erg lekker was!

Vrijdagmiddag na school ben ik met een aantal vrienden naar de pumpkin catch gegaan. Dat was een soort speurtocht door heel Spokane in de avond. Je werd ingedeeld in groepjes en vervolgens moest je met een begeleider, in de auto, raadsels oplossen die je naar een plek brachten waar je vervolgens het volgende raadsel moest oplossen. Het was leuk om te doen! Aan het einde hadden we nog een soort afterparty.

Zaterdag ging ik in de ochtend eerst met mijn hostfamilie pompoenen uithollen en vervolgens ging ik in de middag met een aantal exchange students pompoenen bewerken, dat was erg gezellig. In de avond ben ik met mijn hostouders, -broertje (van 10 jaar) en -zusje (van 12 jaar) naar 2 spookhuizen geweest, waarvan 1 erg griezelig was


Op zondag in de ochtend ging ik samen met mijn hostmom en -zusje naar Disney on ice. Dat was echt zo gaaf! Alle sprookjes kwamen 1 voor 1 voorbij, en dat allemaal op schaatsen!! Om ongeveer 13:00 uur was het afgelopen. We hadden de kinderen thuis afgezet en we zijn vervolgens doorgereden naar een winkel om naar wat kleren te kijken en boodschappen voor Halloween (we zouden een feestje voor een aantal vrienden geven) te doen. Vervolgens zijn we naar huis gereden.

Maandag was het dan eindelijk Halloween! Yesss:) Maar eerst naar school
 Sommige mensen in mijn school kwamen verkleed, dat was super leuk om te zien!

In de avond was het feest in ons huis. Ik had een aantal vrienden uitgenodigd. Het was erg leuk, ik had zo'n traditioneel Duits jurkje aan. Later op de avond gingen we langs alle deuren voor “trick or treat”. Echt geweldig om dit mee te maken. Iedereen doet zo fanatiek mee. Iemand in onze straat had ook geesten opgehangen in de boom wat er in de avond best wel creepy uitzag


Al met al waren deze 2 weken en Halloween erg geslaagd!

Ps: zie mijn fotoalbum voor foto's :)

Reacties

Reacties

isabelle

Geweldig filmpje gemaakt Emma! Nou ben ik benieuwd naar je cijfer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active