emmahansen.reismee.nl

Week 11&12 en elections

Haihai,

Het gaat hier erg goed met me, ik begin alles steeds leuker te vinden. Wat mij (aan mezelf) opvalt is dat ik allerlei dingen steeds meer ga waarderen en dat je eigenlijk beseft wat je hebt als je van al je dierbare weg bent en helemaal opnieuw moet beginnen.

Innocent
Ook nu ik de oudste van de kinderen ben, begin ik sommige dingen van een ander perspectief te zien.

Vrijdag 4 november in de ochtend ging ik met de fiets, zoals altijd, naar school. Toen ik aankwam op school stond er een soort kraampje met warme chocomel, waar jeeen chocomel van mocht pakken, om je op te warmen. Goed begin van de dag:) In de avondging ik samen met mijn hostvader, -zusje (van 12) en -broertje (van 10) naar een football game van Gonzaga university tegen Chiawana. Deze keer waren we niet voor Gonzaga maar voor Chiawana, omdat in dat team de stiefbroers van mijn oudere broertje en zusje in spelen. Ze hadden uiteindelijk ook gewonnen.

Laughing

Op zaterdag was het "fall back", dat betekent dat de klok een uur achteruit gaat, een extra lange dag dus. In de avond ging ik samen met Alejandra, een andere exchange student, naar Target om een cadeau te halen voor een verjaardag later op de avond. Nadat we een cadeautje hadden gekocht, namen we de bus naar de bowling, de bestemming van de verjaardag. De busrit was langer dan verwacht... We kwamen helaas veel later aan bij de bowling, maar als nog hadden we een leuke avond gehad!

Zondag ging ik samen met mijn familie naar de tuin van een vriend van hun, die vol lag met allemaal herfstgekleurde bladeren, om foto's te maken. Dat was erg leuk en we hebben een aantal leuke foto's gemaakt.

Smile

Maandag na school moest ik met de bus downtown want ik moest naar de tandarts... Ik had alsinds Halloween kiespijn, iets te veel snoep gegeten denk ik, oeps... Gelukkig was er niks mis met mijn mijn kies en is de pijn vanzelf weer weggegaan.

Dinsdag was het een grote en belangrijke dag; DE ELECTIONS! De afgelopen weken werd er veel over gepraat en veel mensen weten niet echt goed voor wie ze moeten stemmen. Veel mensen zijn voor Trump omdat ze alle twee eigenlijk niet willen, maar omdat ze vinden dat Hillary veel liegt,kiezenzevoor Trump.Ookop schoolwerd er veel over gepraat en gediscussieerd,ze lagen heel dicht bij elkaar qua populariteit. En dandinsdag in de namiddag begonnende"final discussions" voordat de uitslag bekend werd. Iedereen ging er vanuit dat Hillary zou winnen. Niemand geloofde dat Trump echt zou kunnen winnen.Volgensbepaalde voorspellingen entheorieën dacht iedereen dat Hillary president zou worden. Maar uiteindelijk had Trump toch gewonnen. Elke keerwanneer een state bekend maaktewie de meerderheid had gewonnen, projecteerde ze het hoofd van de winnaar en de naam van de state op het empire state building. Het leek wel een soort hunger games:'DGelijk na de uitslag kon ik eigenlijk nog niet echt geloven dat hij de nieuwe president van Amerika voor 4 jaar is. Op school werd er veel over gepraat alsof het allemaal 1 grote grap was. Ook zijn er hierdooreen grote groep Amerikanen naar Canada verhuisd.

Woensdag had ik in de pauzeeen club waarbij je sjaals en mutsen gaat breien of naaien om ze vervolgens aan daklozen in Spokane te geven. Na school deed ik voor het eerst mee aan een club, pro food service club. Dat is een club waarbij je elke keer gaat koken. Heel lekker dus

Tongue Out
De club doet ook mee aan wedstrijden, maar helaas kan ik daar niet aan deelnemen... Wat me hier opvalt is dat Amerikanen voor echt bijna alles boter gebruiken of bij alles boter eten; ze eten boter op hun vlees, hun aardappelen, hun pasta, pancakes, zalmen noem maar op... Met de kookclub moesten we namelijk onze noedels krokant maken. De leraar gooiden de noedels in de pan en deed er gewoon bijna een heel pak boter bij!! Nadat de club was geeindigd, ging iknog met 2 meiden naar de starbucks (die zit maar 15 minuten lopenvan mijn school vandaan
Innocent
).

Donderdag was het de dag voor Veteransday dus hadden we tijdens mijn 2e en 3e lesuur een speciale con voor Veteransday(de hele school komt dan naar de gymzaal) waarbij het schoolorkest speelde, meerdere veteranen aan het woord kwamen en de vlaggen van de verschillende onderdelen van defensie werden "gehesen". Aan het begin zongen we het Amerikaanse volkslied waarbij een enorme Amerikaanse vlag in het midden van de gymzaal hing. Iedereen gaat dan staan, kijkt richting de vlag,legt zijn rechterhand op zijn hart en zingt mee. Echt heel mooi hoe ze dat hadden gedaan. Zoiets zouden we in Nederland ook moeten doen! We moeten trouwens ook iedere dag de "Pledge of Allegiance" zeggen tijdens het eerste lesuur. Dan moet je ook je rechterhand op je hart leggen en richting de vlag gaan staan. Na school ging ik samen met een vriend, Mattia, voor een wit t-shirt kijken. Vrijdag hadden we namelijk vrij van school, omdat het Veteransday was, en zouden we met een paar anderen naar Alejandra's huis om tye dye t-shirts te maken.

Vrijdagochtend gingen we met het gezin naar een fotostudio om familiefoto's te maken voor een kerstkaart. We droegen allemaal de kleur rood. Het was leuk om te doen en ook heel anders, hier gaan ze helemaal naar een fotostudio om professionele foto's te makenterwijl wij in Nederland gewoon een leuke vakantiefoto of familiefoto gebruiken. Nu nog afwachten hoe ze zijn geworden... Na het maken van de foto's ging ik door naar Alejandra's huis om de tye dye t-shirts te maken. Dat was een leuke middag en mijn t-shirts zijn op zich ook wel goed gelukt :) Ik moest weer op tijd naar huis want in de avond zouden we met de familie naar een basketballgame van Gonzaga (een college) gaan. Mijn hostvader's familie heeft seizoenskaarten dus we kunnen naar elke wedstrijd :) Het was super leuk om te kijken! Als je heel goed bent in een bepaalde sport kan je door Gonzaga een scholarship aangeboden krijgen, hierdoor zitten er mensen van heel Amerika en soms ook uit een heel ander landop Gonzaga; er was een Pool in het basketballteam die zijn college dus te dankenhad aan het feit dat ie goed kan basketballen.

Zaterdag hadden we een rustigedag; ik moest naar de winkel voor wat schoolspullen. In de avond werd ik gevraagd door de buren om op tepassen. Het zijn driemeisjes, ze zijn echt superschattig! Dit is al mijn tweede oppasadres

Laughing

Zondag ben ik met Mattia naar downtown Spokane gegaan om te winkelen. Ik had een leuke middag gehad!

Zo zijn er alweer 2 weken voorbij gevlogen alsof het niks was...

Reacties

Reacties

Isabelle

Ik ben benieuwd naar de kerstkaart!! En zijn de mensen niet super dik als er zoveel boter wordt gegeten? En heb je al iets gebreid? Of kook je bij die club alleen maar? Geniet lekker van je leventje daar!!

Doreen

Hey Emma, weer zoveel leuke dingen meegemaakt en gedaan. Ben ook zeer benieuwd naar de kerstkaart. Gelukkig dat de tijd voor jou zo snel voorbij vliegt. Dat is een goed teken en voor ons een geruststelling. Geniet er maar lekker van en het was weer een feest om te lezen.
Groetjes van ons vier

Sylvia Bakker

Hai lieve Emma,
Leuk weer om te lezen dat je daar zo geniet. Je maakt wel heel veel mee. Een heel ander leven dan in Nederland. Heel veel tradities en speciale dagen. Veel plezier in Spokane. Dikke kus Van ons viertjes.

Lia Zomerdijk- kramer

Wat weer een fijn verhaal om te lezen. Bijzonder gaaf om de verkiezingen en elections mee te maken als je tussen de Amerikanen zit.
Geniet lekker door zo.
Lieve groet van ons allemaal

Kim

Hii, je hebt gewoon naast een geweldig avontuur ook super spannende verkiezingen mee gemaakt! Je snapchat foto's zijn ook altijd super leuk om te bekijken, Emma the USA vlogger ;) Xx

Marieke Henselmans

Wat klinkt dit allemaal goed, je kunt trots op jezelf zijn dat je zo lekker gaat , tof hoor????????blijf genieten , groet Marieke Henselmans

Oma en Opa Hansen

Bedankt voor al je interessante ervaringen, wij genieten er steeds weer opnieuw van !

jmw.verbunt@planet.nl

Lieverd, wat een belevenissen, hoop dat je onze kaart hebt ontvangen. Liefs tante M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active