emmahansen.reismee.nl

Week 13&14 en Thanksgiving

Lieve allemaal,

Maandag de 14e ben ik in de avond naar een youthgroup, van een kerk,gegaan. Ik werd, een paar weken terug,meegevraagd door twee meiden uit mijn fitness & foods class. Dit was dan ook al mijn 3e keer dat ik ging.In deze youthgroupkom je samen met allemaal kinderen vanhigh school leeftijd. Eerst word je opgesplitst inkleine groepjes en ga je praten overdingen uit de bijbel en je hoogte- en dieptepunten van de dag. Vervolgenskom je met zijn allen terug ineen grotere hal en ga je liedjes zingen en praten overallerleidingen. Het isopzich best leuk wantveel kinderen van mijn school gaan daarheen en zo leer je ook weer meer mensen kennen.

Dinsdag in de avond ben ik, met een aantal vrienden, naar een ijshockeygame gegaan. Het washet teamuitSpokane (spokane chiefs)tegenhet team van Seattle.Ze spelen ijshockey op een hoog niveau, je kan het eigenlijk een beetjevergelijken metde eredivisie in Nederland. In de Spokane Chiefs speelt een jongen uit mijn klas. Hij komt uit Canada en is hier voor een schooljaar omdat hij voor zijn ijshockey hierheen moest. Zo'n wedstrijd is echt heelgaaf om te zien! Het gaat er ruig aantoe,het speelveld was omheind met plastic schermen waarde spelerssoms tegen aan gegooid werden.Het is normaal voor een hockeywedstrijddat het af en toe uitloopt op eengevecht tussen 2 personen(en de scheidsrechters laten dat gewoon toe) om aan te tonen wie de sterkste is. Vervolgens gaan ze weer verder met het spel...

Woensdagochtend, toen ik wakker werd en uit het raam keek, lag er het eerste beetje sneeuw! Later op de dag was het, jammer genoeg,alweer weg gesmolten... Op de skipistes ligt al wel sneeuw, dus dat wordtbinnenkort skiën ;)In de avondmoest ik oppassen op mijn broertje en zusje,wat ikleuk vond om te doen. Eerst moest ik mijn broertjeeen fles melk geven, de luier verschonen (ja, dat hoort er ook bij...)ennaar bed brengen. Hij was erg makkelijk met alles.Een paar uur later moest ik mijn zusje naar bed brengen, dat ging wat moeizamer, maar uiteindelijk heb ik haar ook tot slapen gekregen

Laughing

Vrijdag kwamen mijn oudere broertje en zusje en ging ik samen met hun en mijn hostvader naar een basketballgame van Gonzaga. Onderweg naar het stadium zagen we midden in een woonwijk een hert staan, super gaaf! Nadat de game was afgelopen (Gonzaga had gewonnen), gingen naar een restaurant omburgers te eten

Innocent

Zaterdagavond ben ik met 1 van de meiden uit mijn fitness & foods class naar een musical (The Addams family) van mijn school geweest. De musical ging over een familie waarvan elk familielid een soort horrorkarakter was (vampieren en monsters). Ze keerden zich altijd al de rug toe naar de "normale" wereld. Totdatde dochter verliefdwordt engaat trouwen met iemand uit de "normale" wereld.Het was super leuke musicalen het was veel beter gespeeld dan ik had verwacht :D

Op zondag ging ik samen met de familie bowlen.Die middag ben ik met Mattia downtown gegaan. Ookkwam iker achter dat mijn hostvader's neefjes, die in Seattle wonen, 1 straat verder van Bill Gates wonen. Elke keer als zij gaan "trick or teaten" gaan ze langs zijn huis!!

De aankomende week was het Thanksgiving dus had ik maar 2 dagen school :) (woensdag had ik studiedag) Maandagavond had ik weer de youthgroup.

Dinsdag, tijdens de cookingclub, hadden we "dressing" gemaakt dat je bij je turkey eet met Thanksgiving. En, weer, met lekker veel boter ;)

Woensdag had ik vrij (studiedag) dus kon ik rustig mijn koffer inpakken voor thanksgiving. We zouden namelijk die avond naar Tri cities rijden waar de ouders van mijn hostmoeder wonen. Later op de avond bleek dat mijn hostbroertje ziek was dus hadden we besloten omdonderdag pas te vertrekken.

Donderdagrond 2 uurkwamen we aan bij mijn opa en oma.Om 4 uur startten we met het Thanksgiving buffet.Erwas zo ontzettendveel en lekker eten!En natuurlijk niet te vergeten: de Turkey. We waren met de hele familie van mijn moeders kant.

Vrijdag was het in alle winkels "Black friday", dat betekent dat alle winkels in heel Amerika allerlei kortingen hebben. Veel mensen staan hier dan gewoon midden in de nacht op om te gaan winkelen. Overdag is het is sommige winkels echt gekkenhuis; heel veel mensen. rond 11 uur ging ik eerst met mijn hostmoeder en een paar van haar high school vriendinnen ergens brunchen. Vervolgenszijn wein de middag ook even gaan shoppen. In de avond hadden we een spelletjesavond met de familie en een aantal vrienden. Ook hier hadden we weer een heel buffet. Ikheb er nog meer nieuwe familieleden ontmoet. Wat ik op deze avond te weten ben gekomen, is dat de eerste starbucks ooit uit Seattle komt

Cool
Ookhad ikmijn familie verteld over Sinterklaas en dat het in Nederland bijna Sinterklaas is. Toen ik over zwarte piet begon, leverde dat allemaal verbaasde gezichten op vanwege de zwart geverfde gezichten, ze vonden het racistisch. Ik vond hun reactie daarop wel grappig omdat dat me deed denken aanalle discussies inNederland.

Zaterdag gingen we weer terug naar huis. In de namiddag hadden we namelijk weer een feestje, een soort afterparty voor Thanksgiving. Het wordt hier trouwens steeds sneller donker, het begint al te schemeren om half 4!

Zondagochtend deden we rustig aan, bijkomen van alle Thanksgiving feestjes;) In de namiddag ben ik met Mattia downtown geweest.

Reacties

Reacties

Isabelle

Leuk!!!

Hetty Barsingerhorn

Lieve Emma, ja die amerikanen die kunnen flink eten en bij hun is Thanksgiving "het grote familiefeest van het jaar". Geen turkey fry, meegemaakt?
En dan Black Friday, hier doen ze het nu ook, maar geen vergelijk met daar. Geweldige herinneringen heb je weer gemaakt. Geniet maar lekker van dit alles.

Arina

Wat super leuk om al je verhalen te lezen Emma!!!!! Goed bezig

Kim

Hahaha leuk artikel Emma maar je had ook een andere titel kunnen gebruiken: "Ik ga iedereen nu jaloers maken door over al het eten te gaan schrijven dat ik de afgelopen week heb gegeten", alhoewel jouw titel iets vlotter leest ;). Veel succes weer komende schoolweek (student of the year) Xx

Lia

Weer een feestje om je verhalen te lezen. Ik ben iedere keer weer blij als ik zie dat Emma weer een bericht heeft achtergelaten, heerlijk !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active