emmahansen.reismee.nl

Week 22&23 & finals

Hoi allemaal,

Afgelopen 2 weken waren weer heel erg leuk. Ik had ook finals week wat dus echt niet te vergelijken is met proefwerkweek in Nederland. Het is veel makkelijker.

Maandag de 16e had ik vrij. In de avond ging ik met mijn broertjes en zusjes sleeën bij het huis van een vriendin van mijn hostmoeder. In de avond had ik weer de youth group. Ik word elke keer opgehaald en thuisgebracht door mijn begeleider, wat super fijn is! Op de terugweg naar mijn huis, zagen we een stuk of 8 hertjes in mijn straat lopen.

De volgende dag na school had ik de cooking club. We hadden een gerecht met garnalen gemaakt, super lekker! We gaan binnenkort met de cooking club naar Seattle voor 3 dagen omdat we daar een wedstrijd hebben. Echt leuk! Dan krijg ik waarschijnlijk ook een dag vrij van school wat nooit vervelend is:)

Op woensdag moest ik speechen voor engels. Ik had mijn speech over het uitsterven van giraffes. Hij ging op zich wel goed, ik had een B (A is het hoogst). Engels is hier echt zo anders; we hebben tot nu toe alleen maar essays geschreven en speeches gegeven, terwijl je in Nederland ook grammatica, lezen en brieven schrijven moet. Ik vind het hier op zich wel prettiger want het is veel makkelijker, haha.

Donderdag ging ik na school met de bus naar mijn hostmoeder haar kantoor (haar kantoor ligt midden in de stad) omdat ik nog een paar dingen moest kopen. Nadat we alles nodig hadden gingen we naar huis. Om 6 uur deed Trump zijn speech. Er is nog steeds veel ophef over hem, veel mensen zijn het oneens met hem. Vrijdag op school hadden we het in Geschiedenis over zijn speech en er werd heel veel over gediscussieerd; Ik heb mensen in mijn klas die gay zijn maar ook mensen in mijn klas die dus echt super rechts en conservatief zijn. Het liep echt uit op een hele felle discussie. Best wel interessant eigenlijk.

Op zaterdag was er ook de "women's rights day", wat het eigenlijk nog erger maakte omdat mensen nu niet alleen de straat op gingen om voor vrouwenrechten maar ook om te laten zien dat ze tegen Trump waren. Mensen zijn het hier nog steeds niet eens met de uitslag over de elections. Zaterdagavond ging ik samen met een vriendin mee naar een dance in haar kerk. Zij zit in een morman kerk. Dat is heel erg anders dan het christelijke geloof; ze zijn veel strenger; niet drinken, niet roken, geen koffie, geen thee, vroeg trouwen, kleding; geen shorts boven de knie, crop tops, geen korte mouwen T-shirts etc. Het was op zich wel leuk om daarheen te gaan want ik heb nu nog meer nieuwe mensen ontmoet :)

Zondag ben ik met 2 vriendinnen naar de mall geweest.

De aankomende week had ik finals, dat kan je eigenlijk vergelijken met een soort proefwerkweek maar dan veel makkelijker en meer relaxed.

Maandag had ik weer de knitting club; ik ben nu bezig met een muts maken. In de avond ging ik met de youth group sleeën. Dat was super leuk! Eerst had ik niet echt zin om te sleeën dus was ik van plan te gaan kijken, maar later ben ik toch samen met 4 anderen op 2 sleeën tegelijk naar beneden gesleed. Het was wel koud, ik was helemaal doorweekt. Maar de warme chocomel en het kampvuur hielpen heel erg om weer warm te worden :).

Woensdag begonnen dus mijn finals. Op woensdag had ik al mijn vakken van het 1e, 3e en 5e lesuur. Je denkt misschien aa chil lekker 2 tussenuren, maar nee dat is niet het geval. Ze hebben deze 3 lesuren zo opgevuld dat je alsnog voor 6 uren op school zit. Dus een normaal lesuur duurde nu 1,5-2 uur... Dat is best voordelig als je een toets moet maken, geen stress dat je de toets misschien niet af krijgt of dingen moet gaan afraffelen. Ik had woensdag dus; Engels, waar we eigenlijk niet echt een toets voor hadden, geschiedenis; waar we een toets van maar 6 vragen voor hadden. Je mocht al je aantekeningen er bij gebruiken. Ik had de samenvattingen na elk hoofdstuk gekopieerd en er bij gebruikt, haha. Als laatste toets had ik film making waar we eigenlijk ook geen toets voor hadden dus dat was erg prettig.

Donderdag had ik alle vakken van mijn 2e, 4e en 6e lesuur. Je denkt misschien: lekker eerste uur vrij, maar dat was helaas niet zo. Het was gewoon hetzelfde verhaal als woensdag. Mijn eerste toets was wiskunde; het is hier zo veel makkelijker dan in Nederland. Ik had er niet voor geleerd. Vervolgens had ik photography wat eigenlijk gewoon het afronden van een aantal projecten was. En ten slotte had ik Fitness & Foods, waar ik een dieet en een fitnessrooster voor een bepaald persoon moest opstellen. Ook niet zo moeilijk.

Donderdag in de avond ging ik samen met een vriendin naar worstelwedstrijd. Haar vriend deed mee. Worstelen is hier super populair, De student section zat helemaal vol en waren ook volwassenen en ouders die kwamen kijken. De wedstrijd heette; The king of the hill. Dat is dus een toernooi tusssen de 2 grootste high schools, en dus de 2 grootste rivals, op de South Hill in Spokane. Dat maakt het allemaal nog fanatieker. Uiteindelijk hadden wij dus gewonnen en kreeg Ferris de titel: The king of the hill.

Vrijdag ging ik met Diego downtown en vervolgens gingen we naar een basketball game van mijn school. Na de basketball game gingen we nog naar zijn huis. Diego is geruild van hostfamilie en hij woont nu dus maar 6 minuten van mij vandaan, super leuk! Hij heeft 2 hostzussen die bij mij op school zitten; de ene is een freshman en de ander is een senior. Echt leuk om nog meer mensen van mijn school te leren kennen! Toen ik thuis werd gebracht zagen we weer een aantal herten in de woonwijk!

Zaterdag kwamen mijn oudere broertje en zusje weer.

Zondag ben ik in de ochtend naar Target gegaan met mijn hostmoeder. In de namiddag zijn we naar een verjaardag van mijn achternichtje gegaan.

Dit waren mijn afgelopen 2 weken,

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Hetty Barsingerhorn

Lieve Emma,
Twee gezellig volle weken had je weer, leuk hoor. Wat mooi om dit zo mee te maken een heel ander leven in een heel ander land. Indrukken die je je leven lang zult behouden en geweldige herinneringen die je krijgt.
Geniet nog maar even van je high school periode daar, over een paar maanden mag je hier in Nedeland weer vol aan de bak.
Wordt er bij je host gezin ook veel over politiek gesproken! Ja Trump die houdt de gelederen wel bezig in Amerika en de ook in de rest van de wereld.
Groetjes vanuit een (vandaag) regenachtig Zuid Scharwoude.

arina

Emma, wat weer heerlijk om te lezen!! Complimenten????????
Toch ook bijzonder (wellicht over enkele jaren) om de Trump tsunami van zo dichtbij te "ervaren". Jij was er gewoon bij..... In Amerika! grtjs van ons allemaal en blijf genieten!

lia

Weer een lekker verhaal van jouw belevenissen. Vooral alle Trump activiteiten zijn super interessant van de Amerikaanse kant te bekijken. Dat zal je ook een andere kijk op dit presidentschaps geven.
Heb jij het filmpje al gezien wat gemaakt is door "Zondag met Lubach" waarin ons landje wordt voorgesteld aan Trump. Misschien leuk voor je Amerikaanse vrienden, echt hilarisch.

Linkje heb ik toegevoegd. https://youtu.be/j-xxis7hDOE

lieve groetjes van ons allemaal.

oh ja, Sam heeft voor zijn boevenvangactie een bloemetje van de Burgemeester gekregen. Best aardig.



{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active