emmahansen.reismee.nl

Week 26 & 27 & Seattle

Hoi allemaal,

Er ligt nog steeds ontzettend veel sneeuw en het heeft vandaag weer gesneeuwd... Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee, haha. We zijn ondertussen op de 78e dag met sneeuw!

Op maandag de 13e en dinsdag de 14e waren er student led conferences, dan ga je met je ouders en een leraar praten over of je al weet naar wat voor college je gaat. Wat hier wel grappig is, is dat je je tot (bewijze van spreke) de eerste schooldag kan inschrijven voor een college. Mijn hostmoeder was daarom ook heel verbaasd wanneer ik haar vertelde dat ik me al lang al had ingeschreven voor een vervolgopleiding in Nederland. Maandag had ik al mijn klassen van mijn 1e, 3e en 5e lesuur en dinsdag had ik al mijn klassen van mijn 2e, 4e en 6e lesuur. Maandag in de avond had ik youth group, we gingen rollerschaatsen. Het was een erg leuke avond.

Op dinsdag was het Valentijnsdag. Ik had geen Valentijn, maar toen ik in de ochtend wakker werd en naar boven kwam zag ik een heel lief Valentijnspakket, wat mijn hostouders voor mij in elkaar hadden gezet, op de keuken staan; bloemen met chocolaatjes en een knuffel, echt zo lief! Na school had ik een tennisbijeenkomst. Ik ga namelijk in het voorjaar tennissen

Vrijdag was het zover; Ik ging met mijn cooking club (bestaande uit 6 meiden, de kooklerares van school en onze kookclubleraar) naar Tacoma en Seattle voor een wedstrijd. Helaas kan ik niet deelnemen aan de wedstrijden omdat ik later bij de club kwam (samen met 2 andere meiden). We vertrokken 's ochtends om 8 uur met de bus. In de bus zaten meer leerlingen van andere scholen uit Spokane die ook gingen deelnemen aan de wedstrijd (LC, Rogers, Shadle park high school, mead high school etc). Deze wedstrijd moesten we niet koken, we moesten namelijk een restaurant opzetten en dan alles managen; het restaurant ontwerpen, menukaart maken, rekening houden met problemen zoals; wat als de keuken uitvalt of als iemand langskomt die zijn geld terugwilt enz. Ik hoefde dit niet te maken omdat ik dus niet deelneem aan wedstrijden. Tijdens de rit maakten we ook nog een stop bij een tankstation die blijkbaar hele goede chocomelk had. Het is inderdaad de beste chocomelk die ik ooit heb geproefd!! Om 5 uur 's avonds kwamen we eindelijk aan in het hotel in Tacoma. Vervolgens zijn we in de avond uiteten gegaan. Ik hoefde voor deze hele trip niks te betalen, ik kreeg zelfs zakgeld mee

Zaterdagochtend was de wedstrijd. Het begon allemaal om 10 uur. De 3 meiden die de presentatie moesten doen, moesten daar al veel eerder zijn om allerlei dingen voor te bereiden. Toen we er allemaal uiteindelijk waren was het eigenlijk een kwestie van afwachten. Het gebouw waar het allemaal in gebeurde was een universiteit. Er werden ook kookwedstrijden gehouden waar je naar kon kijken. Ze waren allemaal zo goed en het zag er allemaal zo lekker uit! Later op de dag werd aan mij en een ander meisje (zij komt uit Spanje) uit onze groep gevraagd of ze ons konden filmen en interviewen over onze culturen en hoe wij koken etc. Ook moesten we een stukje in onze moedertaal spreken. Deze interviews gaan ze gebruiken voor open dagen om te laten zien dat er ook buitenlandse leerlingen geïntresseerd zijn in hun school. Hierna moest onze kookgroep hun presentatie doen, ze hadden er een goed gevoel over. Vervolgens gingen we terug naar het hotel om te douchen en uit te rusten. Om 5 uur was de prijsuitreiking; We eindigde derde :). Ook werd 1 van de meiden uit mijn kookclub uitgeroepen tot 'The best student of the year'! We hebben daar vervolgens nog wat gegeten en daarna zijn we terug naar het hotel gegaan.

Zondag vertrokken we om 8 uur naar Seattle, we kwamen er ongeveer half 9 aan. Het eerste wat we deden, was met zijn allen ergens lekker gaan ontbijten. Vervolgens mochten we op onszelf door Seattle heen struinen en allerlei dingen bezoeken; de gumwall, pike place market, de allereerste starbucks op deze planeet (waar we niks hebben gekocht want er stond een ontzettend lange rij) en we hebben nog allerlei andere dingen gezien. (Zie mijn fotoalbum). Ik vond Seattle echt een onwijs mooie en kunstige stad! Na onze vrije tijd gingen we terug met de bus naar huis. Om 7 uur 's avonds kwamen we weer aan op school.

Maandag was het presidence day dus had ik vrij van school. Overdag ben ik met mijn hostmoeder naar de winkel geweest. In de avond had ik weer mijn youth group. Youth group vind ik erg leuk, de mensen zijn er erg aardig en we doen altijd leuke dingen.

Dinsdagavond ging ik samen met een vriendin naar de 'Harlem Globetrotters'. Dat zijn een aantal oud basketbalspelers die een soort basketbalwedstrijd naspelen en er een heel toneelstuk van maken. Het was super leuk om te zien hoe ze dit deden. Ze hele wereld over om dit doen. Aan het einde ben ik nog met een aantal spelers op foto geweest.

Vrijdagavond ben ik samen met een andere vriendin naar een soort stand-up comedy optreden van mijn school geweest. Het was erg grappig. Ze bedachten alles pas op het podium wat het heel komisch maakte.

Vrijdag na school ging ik met de bus naar mijn hostmoeder haar werk. Zij heeft me vervolgens afgezet bij een andere hostmoeder waar ik voor een nacht zou blijven slapen. Deze hostmoeder heeft een exchange student uit China in huis. Mijn ouders gingen namelijk naar mijn opa en oma om te kijken naar de wedstrijden van mijn stiefbroertje en -zusje. Zij hadden een basketbal en volleybal tournament.

Op zaterdag ging ik met meer exchange studenten lasergamen en vervolgens zijn we naar een ijshockey game van de Spokane Chiefs gegaan. Deze hockey games zijn echt zo agressief en het gaat er heel ruig aantoe! Waarbij voetbalspelers om niks al op de grond gaan liggen, spelen met ze met ijshockey met een bloedneus (door een gevecht of een val) gewoon door. Een week geleden was er ook een hockeywedstrijd waarbij een speler tegen de keeper aan schaatste en per ongeluk dus zijn keel doorsneed! Gelukkig heeft die keeper het overleefd. Soms gaan de spelers ook vechten (wat de scheidsrechters gewoon toelaten). Helaas hadden de Chiefs uiteindelijk verloren. In de avond bleef ik slapen bij Laura (een exchange student uit Zwitserland). De volgende dag hebben we rustig aangedaan. 's Avonds was er weer een ijshockey game waar ik met haar en haar hostvader heen ben gegaan.

Verder ga ik buiten school ook rugby spelen, iedere dinsdag en donderdag. Er is een meiden team meidenteam Spokane. In school ben ik begonnen met tennissen, het is echt super leuk!!

Dit waren mijn afgelopen 2 weken, tot de volgende keer! :)

Reacties

Reacties

Sylvia Bakker

Hoi lieve Emma, wat een megavet avontuur beleef jij! Dit vergeet je je hele leven niet meer.
Gelukkig dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt bij je hostfamilie.
Snap best dat je de sneeuw zat bent. Wij hebben het net nog opgezocht we zijn een weekje naar het huisje geweest in Oostenrijk. Heerlijk gehad. We missen je wel hoor vooral Björn heeft het natuurlijk over je.
Ik lees graag je verhalen dan lijkt het net of ik er een beetje bij ben.
Lieve Emma geniet en pas goed op jezelf.
Groetjes Sylvia.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active