emmahansen.reismee.nl

Week 32 & 33 & Spring Break, California!!

Heyy,

Het is weer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik heb het veel te druk ;).

Maandag 27 maart kon ik wat later slapen want ik had geen show choir Als ik show choir heb, moet ik om half 6 opstaan...

Woensdag had ik wel weer show choir, dus toen moest ik wel vroeg mijn bed uit. Met show choir doen we nu een liedje dat Sing heet. Het is een heel vrolijk lied. We leren er ook danspasjes en bepaalde handklappen bij. De handklappen zijn best wel verwarrend af en toe.

Donderdag na school was tennis afgelast vanwege de regen dus ben ik met Nathalie mee naar huis gegaan.

Vrijdag was er niet echt iets bijzonders gebeurd. Ze hebben sinds een aantal weken in de pauze op school dat je Mario kart kan spelen op een grote beamer die het op de muur van de kantine projecteert. Wat mij hier heel erg opvalt vergeleken met Nederland is dat hier echt veel minder jongens gamen. Je hebt hier alleen een bepaald groepje jongens die echt gamen. De rest is veel te druk bezig met schoolactiviteiten; sporten/clubs.

In het weekend heb ik ook niet zo veel gedaan; ik was druk aan het voorbereiden voor California! Mijn hostmoeder had voor Disneyland, Disneypins gekocht. Dat zijn speciale badges die alleen verkrijgbaar zijn in Disneyland. Alle werknemers in Disneyland hebben dan een sleutelketting om waar ze al die badges aan vast hebben gemaakt. Als je dan zo'n werknemer ziet kan je badges met ze ruilen.

Maandag 9 uur was het dan zover; we vertrokken naar California. De eerste twee dagen zouden we naar Disneyland en California Adventures gaan. We vlogen via Portland naar LAX. Van daaruit reden we door naar ons huis. We sliepen in een speciaal Disney huurhuis. Het was heel leuk ingericht met een Disney thema. Het moment dat we aankwamen, voelde het weer gelijk een stuk aangenamer (rond 20 graden) vergeleken met Washington dat toen nog rond de 5 graden lag maar langzamerhand aangenamer wordt. Op dit moment is het 10 graden dat, voor mij, echt bijna als zomer aanvoelt, haha. De eerste dag hebben we dus rustig aan gedaan. Deze dag was een hele belangrijke dag voor het Gonzaga basketball team. Ze stonden namelijk in de finale van alle colleges in heel Amerika! Gonzaga is een college in Spokane, waar ik altijd naar de basketball wedstrijden ging kijken. Ze hadden uiteindelijk verloren, maar iedereen was eigenlijk al blij dat ze überhaupt in de finale stonden!!

Dinsdag stonden we vroeg op. De eerste dag gingen we naar Disneyland. We zijn in Indiana Jones geweest. Dit was een binnenachtbaan. Vervolgens zijn we in de pirates of the caribean, splash mountain (ik had nooit verwacht dat ik hier in zou gaan. Je zit namelijk in een drijvende boomstam en eerst drijf je rustig door allerlei sprookjes en vrolijke dingen en vervolgens splash je van 50 meter hoog recht naar beneden het water in), Winnie the Pooh, Sleeping beauty castle, Peter Pan’s flight, Alice in Wonderland, Storybook canal boats, It’s a small world, Goofy’s playhouse, Star wars launch bay, Star tours en Buzz lightyear geweest. Het was zo gaaf! Ik ben echt in attracties geweest dat ik normaal heel eng zou vinden. Daarom ben ik ook best trots op mezelf haha. Er stonden bij sommige attracties echt super lange wachtrijen (soms wel voor 3 uur!!) Daarom kon je ook voor een bepaalde rij een ‘fast pass’halen. Dat is een ticket zodat je gelijk kan doorlopen en dus niet in de rij hoeft te staan. Toen we thuiskwamen hebben we lekker gezwommen in het zwembad dat we bij het huis hadden. Het huis zat op 10 minuten loopafstand van Disneyland vandaan.

Woensdag stonden we weer vroeg op. Deze dag gingen we namelijk naar California Adventures. Hier zijn we weer in een aantal attracties geweest. Monsters Inc. , King Triton’s Carousel, Toy Story, Goofy’s sky school, Jumpin’ Jellyfish, Golden Zephyr, The little mermaid,World of color, Grizzly River run en Soarin’ around the world (in deze attractie zit je op een bankje, wat kan vliegen, naar een heel groot scherm te kijken en waarmee je naar allerlei verschillende landen vliegt en de wereldwonderen ziet). Mijn favoriete is waarschijnlijk de laatste. Dat was echt zo cool!! Toen we terugkwamen in ons huis gingen we weer het zwembad in.

Donderdag stonden we wat later op. Deze dag zouden we namelijk naar Camarillo rijden waar de zus van mijn hostvader woont. We zouden bij hun verblijven voor de laatste 3 dagen. Nadat we aankwamen bij hun huis kregen we allemaal onze eigen kamer en konden we even bijkomen van de drukke dagen.

Vrijdag ben ik met mijn hostvader en mijn 2 oudere hostbroertje en –zusje naar Universal Studio’s in Hollywood geweest. Hier zijn we in alle attracties geweest. Transformers, Revenge of the mummy (deze ging keihard eerst alles vooruit. Toen die stopte, dacht ik dat het over was maar voordat ik het wist, ging het karretje de volledige achtbaan keihard achteruit. Het was binnen dus het was ook nog eens super donker.), Jurassic Park (Je vaarde in een bootje door de volledige set van Jurassic park en aan het einde ging je weer van super hoog recht naar beneden), Despicable me (dit was een 4D attractie waarbij je in een bankje zat en de minions moest helpen met een missie), The walking dead (hier moest je lopend doorheen en dit was ook de enige attractie met acteurs. Het was heel creepy haha), the Simpsons ride (hier keek je weer naar een 4D scherm), Fast & Furious (hierbij zat je in een karretje waarbij je weer in een 3D scherm zat en met de acteurs een missie moest voltooien), Harry Potter (waarbij je op een bank zat en over een soort binnenachtbaan ging). Aan het einde hebben we nog een tour gekregen over alle filmsets van Universal studio’s. Ik heb gezien hoe ze Jaws hebben gefilmd, hoe ze een crash met een trein en een truck namaken, en filmsets waarbij ze eigenlijk nephuizen gebruiken. Je kan het eigenlijk niet eens een huis noemen. Het zijn gewoon grote houten schermen.

Zaterdag gingen we naar een soort fair; je kon allemaal dieren aaien en ze hadden voor kleine kinderen allerlei attracties.

Zondag hadden we een verjaardag op het strand Malibu. Op dat strand komen veel bekenden zoals de Kardashians, Beyonce, Vin Diesel, Zac Efron, Jennifer Anniston, etc. Jammer genoeg hebben we ze niet gezien... Ook op dit strand zijn een aantal films gefilmd; surfin’ safari the beach boys, Taken 2 en The Rockford Files. Verder hebben we een zeehond gespot. Onderweg naar het strand hebben we op een The Pacific coast highway gereden waar heel veel bekende films zijn opgenomen zoals; friends with benefits, The hills, Iron man, Hannah Montana, Two and a half men, The planet of the apes etc. Het was erg cool om op die weg te rijden met het gevoel dat een aantal bekende films daar zijn opgenomen. In de avond gingen hadden we een diner met de hele familie van mijn opa’s broer. Mijn hostvaders familie is echt ontzettend groot. Elke keer als ik denk dat ik iedereen al ontmoet heb, verschijnen er weer een aantal andere familieleden. Ze hebben een heel mooi huis op een heuvel waarvan je de hele stad kan zien.

Maandag begon school weer maar wij zaten nog lekker in Californië. Later op de dag hadden we het vliegtuig. We vlogen eerst naar Seattle en vervolgens vlogen we terug naar Spokane.

Dit waren de afgelopen 2 weken met Spring Break. Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Isabelle

Geniet er nog maar van Emma. Maar dat doe je al ; ))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active